تویوتا و نیسان وارد متاورس شدند


تویوتا و نیسان وارد متاورس شدند

با توسعه روزافزون دنیای دیجیتال، خودروسازهای ژاپنی تویوتا و نیسان نیز وارد متاورس شدند. اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ دو خودروساز ژاپنی، نیسان و تویوتا، فعالیت خود را در متاورس آغاز کردند. نمایشگاه مجازی نیسان می‌تواند میزبان رونمایی خودرو و رویدادهای دیگر باشد، در حالی که از فضاهای کاری تویوتا برای برگزاری جلسات کارکنان استفاده می‌شود. پس از...

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ دو خودروساز ژاپنی، نیسان و تویوتا، فعالیت خود را در متاورس آغاز کردند. نمایشگاه مجازی نیسان می‌تواند میزبان رونمایی خودرو و رویدادهای دیگر باشد، در حالی که از فضاهای کاری تویوتا برای برگزاری جلسات کارکنان استفاده می‌شود.

پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه نیسان یک نمایشگاه مجازی و تویوتا فضای کار مجازی راه‌اندازی کرده‌اند، این دو شرکت ژاپنی در زمره آخرین شرکت‌هایی که وارد متاورس شده‌اند، قرار گرفتند.

این دو خودروساز با حضور در متاورس به همتایان اروپایی خود همچون فولکس واگن و مرسدس بنز در استفاده از این فناوری می پیوندند.

بر اساس گزارش نیکی آسیا، نیسان یک نسخه واقعیت دیجیتالی از گالری خود در توکیو به نام Nissan Crossing ایجاد کرده که می تواند برای عرضه وسایل نقلیه و رویدادهای دیگر استفاده شود.

شرکت خودروسازی نیسان در وب‌سایت خود اعلام کرد که از طریق Invisible-to-Visible - یک رابط واقعیت افزوده که به متاورس متصل می‌شود - «امکانات نامحدودی برای خدمات و ارتباطات ایجاد کرده که رانندگی را راحت‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند».

از سوی دیگر، تویوتا که از نظر حجم تولید یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود، برای برخی از بخش‌ها و شرکت‌های تابعه خود ایستگاه‌های کاری مجازی ایجاد کرده است. با استفاده از آواتارها، کارمندان در جلسات شرکت شرکت کرده و همچنین با یکدیگر چت می کنند.

بر اساس این گزارش، تیم های توسعه فنی و منابع انسانی در شرکت مادر در حال حاضر از فضاهای کاری مجازی استفاده می کنند. در این گزارش آمده که برنامه هایی نیز برای گسترش بیشتر این کار وجود دارد.

در همین حال، یکی از نمایندگان تویوتا اظهار کرد که همه‌گیری کووید-19 و محدودیت‌های ایجاد شده، الهام‌بخش تصمیم این خودروساز برای راه‌اندازی فضاهای کاری مجازی بوده است.

وی گفت: "از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا افراد بیشتری از خانه کار می‌کنند، ما به کارمندان خود گزینه‌های ارتباطی در داخل شرکت را ارائه می‌دهیم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35