7 شغل عجیبی که درباره آنها نشنیده اید


7 شغل عجیبی که درباره آنها نشنیده اید

قصد داریم شما را با شغل هایی آشنا کنیم که کمتر درباره آنها شنیده اید

شغل‌های عجیبی که درباره شان کمتر شنیده ایم

دوشنده سم مارها: یک دوشنده سمّ مار، برای گرفتن سم مار‌ها با خطرناک‌ترین مار‌های جهان از کبرا تا مار زنگی سر و کار دارد، این سم‌ها برای به دست آوردن پادزهر پرکاربرد در بیمارستان و آزمایشگاه‌ها استخراج می‌شوند و قیمت هر گرم از آن تا ۱۰۰۰ دلار است.

کارشناسان بو و عطر: کارشناسان عطر برای شناخت میزان اثرگذاری تولیدات بهداشتی مانند صابون، بدن شو، ضد عرق ها، دهان شویه و ... باید تست و آزمایش انجام بدهند و مثلاً بوی زیر بغل، بوی پا، بوی دهان و ... را استشمام کنند تا متوجه بشوند که این ماده تولیدی چقدر اثرگذار است و از یک تا ده به آن امتیاز بدهند. یک کارشناس در مدّت پانزده سال، ۵۶۰۰ بوی پا و تعداد بی شماری بوی زیر بغل را استشمام کرد و نام او به عنوان کسی که بیشترین استشمام زیر بغل را داشت، در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

ندیمه عروس: برخی شرکت‌های خدماتی در دنیا یک خدمت منحصر به فرد ارائه می‌دهند که به آن ندیمگی عروس می‌گویند. ندیمه عروس که در مراسم ازدواج و مراسم‌ مرتبط با آن دیده می‌شود و در صورتی که عروس درخواستی داشته باشد برای او انجام می‌دهد، کار‌ها و مأموریت‌های متعلق به عروس می‌تواند تا صد کار باشد و ندیمه‌های عروس برای هر جلسه خدمت رسانی از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

رصد کوه‌های یخی: بعد از حادثه غرق شدن تایتانیک در سال ۱۹۱۲، سازمانی به نام The International Ice Patrol که از سوی گارد ساحلی آمریکا اداره می‌شد، شکل گرفت. هدف این سازمان مشخص کردن جایگاه کوه‌های یخی متحرک، بهینه ساختن گذرگاه‌های امن پیرامون آن و در صورت لزوم جا به جا کردن و راندن کوه‌های یخی به خارج از منطقه عبوری کشتی‌ها بوده است.

اندوهگین حرفه‌ای مراسم تدفین: اندوهگین حرفه‌ای در مراسم تدفین حاضر می‌شود و برای متوفی ابراز غم و اندوه می‌کند. در انگلستان شرکتی وجود دارد که اسم آن را (اندوهگین اجاره کن) گذاشته اند، تخصص این شرکت اجاره افراد گریه کن و اندوهگین در مراسم تدفین است و برای هر دو ساعت ۷۰ دلار درآمد دارد.

مربی موج سواری سگ ها: می‌توانید آن‌ها را در برخی کمپ‌های ساحلی پیدا کنید. مربی‌ها به شما و سگتان می‌آموزند که چگونه سوار امواج شوید، برخی از مکان‌ها فقط مختص آموزش سگ‌هاست، بدون در نظر گرفتن برنامه‌ای برای آموزش صاحبان سگ ها.

مربیان زن پانداها: در سال ۲۰۱۴ میلادی، مرکز نگهداری پاندا‌ها در چین، در جستجوی افرادی بود تا بتوانند پاندا‌ها را نگهداری کنند، افرادی که در این موضوع پیش قدم شده بودند در امتحانات مرتبط، شرکت کردند و پانصد تن انتخاب شدند، از میان آن پانصد تن، پنجاه و سرانجام ده تن برگزیده شدند. دست آخر هم باید در یک مسابقه تبلیغاتی شرکت می‌کردند. یکی از آن‌ها می‌گوید: وظیفه مربی پاندا این است که ۳۶۵ روز را با پاندا‌ها بگذراند و در غم و شادی آن‌ها شریک شود



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir


برچسب ها: عجایب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عجایب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟