اعتراف مهم رئیس صدا و سیما؛ گامی مهم اما ناکافی!


اعتراف مهم رئیس صدا و سیما؛ گامی مهم اما ناکافی!

رئیس صدا و سیما در ابتدای این مراسم ضمن پذیرفتن کاهش مخاطبان صداوسیما گفت: همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صداوسیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه ما مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه...

نواندیش- رضا امیری: پیمان جبلی در دیداری که با هنرمندان داشت اعلام کرد همه ما در کاهش علاقه مخاطب به آثار تلویزیونی مقصریم!

رئیس صدا و سیما در ابتدای این مراسم ضمن پذیرفتن کاهش مخاطبان صداوسیما گفت: همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صداوسیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه ما مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.

دلیل این کاهش مخاطبان البته که آشکار است، وقتی تمامی برنامه سازانریا، مجریان و کارگردانان محبوب مردم به بهانه های نامشخص و عجیب در لیست سیاه قرار می گیرند و اخبار صدا و سیما نیز گاهی تنها رپرتاژ برخی چهره های خاص را می رود نباید از مردم انتظار داشت که همچنان جذب رسانه ملی باشند.

عادل فردوسی پور و برنامه نود، رضا عطاران و مهران مدیری با طنزهای به یاد ماندنی شان در دهه 80 سهم به سزایی در ارتقای جایگاه صدا و سیما نزد مردم داشتند، اما متاسفانه با گذشت زمان همه این چهره ها حذف شدند و حتی تکرار برخی از این سریال ها هم گویا ممنوع شد!

بد ماجرا اینکه این رویکرد همچنان هم با وجود اذعان رئیس صدا و سیما به کاهش مخاطبان ادامه دارد و هنوز برخی از چهره های محبوب مثل سروش صحت از دایره تنگ خودی های رسانه ملی به بهانه های نامشخص حذف می شوند، این که رئیس صدا و سیما به این مووع مهم کاهش مخاطبان اعتراف می کند مهم و امیدوارکننده است اما این اعتراف کافی نیست و باید گام های عملی هم صورت بگیرد با ادامه رویکرد حذفی اعتماد مخاطبان به صدا و سیما احیا نخواهد شد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق