علت مهم ریزش شدید قیمت طلا


علت مهم ریزش شدید قیمت طلا

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با ریزش قابل توجهی مواجه شد هر چند همچنان طلا توانسته است تا قیمت خود را در محدوده کانال 1900 دلاری حفظ کند.

علت مهم ریزش شدید قیمت طلا

به گزارش ایران اکونومیست، در حالی که طلا دو هفته متوالی صعود بیش از یک درصدی را تجربه کرده بود و به دلایل مختلفی از جمله جنگ و تورم مجددا به نزدیکی مرز 2 هزار دلاری نزدیک شده بود، در هفته گذشته با ریزش 2.2 درصدی به محدوده مرز 1930 دلاری بازگشت. این در حالی بود که در ابتدای هفته طلا به فاصله یک دلاری هزاره سوم قیمتی رسیده بود اما پس از آن در حدود 70 دلار ریزش داشت.

مهمترین عامل ریزش شدید قیمت طلا در هفته گذشته رشد شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ سود اوراق قرضه این کشور بود. با این وجود تحلیل گران بر این باورند که طلا جایگاه خود در کانال کنونی را محکم کرده است و هر گونه کاهش قیمت مانند آنچه که رخ داده است فرصت خرید برای طلا محسوب می شود. از نظر این تحلیل گران اتفاق رخ داده در چند ماه گذشته بارها رخ داده است و هر گاه طلا یکی از مرزهای مقاومتی خود را فتح کرده است میل به فروش در بازار افزایش داشته است و به همین دلیل احتمال بازگشت قیمتی طلا به سوی مرز 2 هزار دلاری را زیاد می دانند.

یک نشانه دلگرم کننده برای طلا در مقطع کنونی از نظر تحلیل گران آن است که علی رغم رشد قابل توجه شاخص دلار و بازده اوراق قرضه طلا توانسته است تا بالای مرز 1900 دلاری معامله شود و این در حالی است که طلا در چنین مواقعی به شدت جذابیت خود را از دست می دهد. موضوع دیگر نیز موج فروشی است که در بازارهای سهام به راه افتاده است و این موضوع نیز می تواند جریان سرمایه بیشتری را وارد بازار طلا کند.

اکوایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر