اختصاصی| بهترین راه برای سفت کردن ناخن‌ها


اختصاصی| بهترین راه برای سفت کردن ناخن‌ها

ظاهر ناخن ها و همچنین تلاش برای سفت شدن ناخن ها، به یکی از مهم ترین دغدغه های زیبایی شناختی خانم ها تبدیل شده است. شکنندگی ناخن از طریق تعدادی از علائم فیزیکی مختلف، مانند ناخن‌های نرم و شکننده، همراه با ترک‌های طولی یا عرضی خود را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، علل این اتفاق مختلف است، از مانیکور بیش از حد با ابزار فلزی گرفته تا بیماری‌های سیستمیک. بنابراین، زمانی که تغییراتی مانند تغییر در رنگ، ضخامت یا شکل در ناخن‌ها مشاهده می‌شود، لازم است برای شناختن مشکلات به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش‌های مناسب انجام شود.

از سوی دیگر، در ظاهر ناخن‌ها حتی می‌توانیم حالت‌های سوء تغذیه را مشاهده کنیم. تقریباً تمام کمبودهای تغذیه ای می توانند به نوعی بر رشد ناخن ها تأثیر بگذارند.

هنگامی که هیچ نوع شرایطی باعث این شکنندگی ناخن نمی شود، می توان از روش های طبیعی برای بهبود ظاهر آنها استفاده کرد.

درمان های خانگی برای سفت شدن ناخن ها

اگر ناخن‌هایتان می‌شکند یا ترک می‌خورد ، علاوه بر داشتن عادات مناسب مانند نجویدن آن‌ها یا پیروی از یک رژیم غذایی سالم، می‌توانید این درمان‌های طبیعی را امتحان کنید که بسیاری از مردم معتقدند می‌توانند به سفت شدن ناخن‌ها کمک کنند.

پیاز خام برای سفت شدن ناخن ها

پیاز حاوی بیوتین یا ویتامین H است که می تواند به رشد ناخن های سالم کمک کند. بسیاری از مردم بر این باورند که می تواند تأثیر مثبتی بر روی ناخن های شکننده داشته باشد. البته، شما باید اثرات چشم گیر پیاز خرد شده را تحمل کنید، اما می تواند ارزشش را داشته باشد!

چگونه از آن استفاده کنیم؟ یک پیاز را از وسط نصف کنید. در مرکز آن سوراخ ایجاد کنید و ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس دست های خود را بشویید.

درمان روغن بادام
روغن بادام، به لطف خواص ویتامین E، علاوه بر امگا 3 و 6، می‌تواند به بهبود ظاهر ناخن‌ها کمک کند. همچنین، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین E یکی از روش‌های درمانی برای سندرم ناخن زرد است. این سندرم ناخن‌های زرد، کدر و با رشد آهسته را نشان می‌دهد.

چگونه از آن استفاده کنید؟ دو قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک کاسه بریزید و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. با یک پنبه روی ناخن های خود بکشید و اجازه دهید روغن را جذب کنند. این کار را تا سه بار در روز تکرار کنید.

درمان رزماری برای سفت شدن ناخن ها
رزماری به دلیل خواص ضدعفونی‌کننده‌اش، می‌تواند برای پیشگیری از عفونت ناخن نیز مناسب باشد.

روش مصرف؟به دو قاشق غذاخوری رزماری و یک فنجان آب نیاز دارید. پنج دقیقه بجوشانید و از روی حرارت بردارید. بگذارید چند دقیقه خنک شود. دم کرده را در ظرفی بریزید و ناخن هایتان را ده دقیقه در آن خیس کنید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا برای سفت شدن ناخن ها
از آلوئه ورا در درمان‌هایی برای پوست، مو و ناخن استفاده می‌شود، که احتمالاً به دلیل محتوای سیلیکون بالا است. آلوئه ورا به دلیل عملکرد ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی خود می تواند ظاهر ناخن ها را بهبود بخشد.

چگونه از آن استفاده کنید؟ با ژل آلوئه ورا ناخن ها را ماساژ دهید.

درمان خانگی جوانه گندم.
جوانه گندم حاوی ویتامین‌های B و E کمپلکس، اسید فولیک، آهن، پتاسیم و روی است. همه این خواص می تواند تاثیر مثبتی بر روی ناخن ها داشته باشد و به رشد و تقویت آن ها کمک کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟ چهار قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم را در یک کاسه در یک دیگ دوتایی به مدت چند دقیقه گرم کنید. آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. انگشتان خود را به مدت ده دقیقه داخل آن بگذارید. دقیقه 3 بار در هفته تکرار کنید.

نکاتی برای سفت شدن ناخن ها

علاوه بر درمان های خانگی ذکر شده در بالا، اگر به دنبال ترمیم ناخن های خود و حفظ سلامت آن هستید، خوب است نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

از پاک کننده های ناخن استفاده کنید که حاوی موادی نباشد که به سلامت ناخن های شما آسیب برساند. در حالی که استون در از بین بردن لاک ناخن بسیار موثر است، گزینه های سالم تری نیز وجود دارد.

لبنیات و غذاهای حاوی کلسیم، پروتئین و ویتامین های A و E بخورید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. به خاطر داشته باشید که ناخن‌های شکننده می‌تواند به این معنی باشد که از استرس زیاد یا تغذیه نامناسب رنج می‌برید. دستان خود را برای مدت طولانی خیس نکنید. زمان زیادی را در حمام با آب داغ نگذرانید. هنگام باغبانی یا تمیز کردن خانه از محافظ دست استفاده کنید.

ناخن های خود را به طور منظم، مربع شکل و همیشه در یک جهت سوهان بکشید. در صورت امکان از سوهان فلزی استفاده نکنید. لاک پاک کن را پس از اتمام کار، با یک حوله نخی خشک کنید و با روغن زیتون ماساژ دهید. قوطی ها را با ناخن های خود باز نکتید، از وسایل مناسب برای این منظور استفاده کنید. ناخن های خود را نجوید، زیرا علاوه بر رشد نکردن، پوسته پوسته می شوند.

همچنین به خاطر داشته باشید که ناخن های شکننده می تواند نشانه برخی بیماری ها، کمبود آهن و ویتامین ها یا رژیم غذایی نامناسب باشد. اگر مشکل ادامه داشت، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

۱۵ اوریل ۲۰۲۲
Step to health

گلنوش محبعلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان