افزایش مدارس برکت به 2 هزار مدرسه تا پایان سال


افزایش مدارس برکت به 2 هزار مدرسه تا پایان سال

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت از ساخت 200 مدرسه جدید در سال جاری خبر داد و افزود: به این ترتیب تعداد مدارس افتتاح و تکمیل شده بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی کشور تا پایان سال 1401 به 2 هزار مدرسه می‌رسد. مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در سال 1401 خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال...

افزایش مدارس برکت به 2 هزار مدرسه تا پایان سال
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت از ساخت 200 مدرسه جدید در سال جاری خبر داد و افزود: به این ترتیب تعداد مدارس افتتاح و تکمیل شده بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی کشور تا پایان سال 1401 به 2 هزار مدرسه می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در سال 1401 خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال جاری ساخت 200 مدرسه جدید با یک‌هزار کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور ساخت دارد و 2 هزار میلیارد ریال برای این منظور اعتبار تخصیص داده است.

ترکمانه تاکید کرد: با افتتاح این 200 مدرسه تعداد مدارس آماده بهره‌برداری و تکمیل شده برکت تا پایان سال 1401 به 2 هزار مدرسه با 11 هزار کلاس درس می‌رسد.

وی درباره اقدامات بنیاد برکت در حوزه ساخت مدرسه توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت 2 هزار و 700 مدرسه با 14 هزار کلاس درس متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و 800 مدرسه با 10 کلاس درس افتتاح و تکمیل شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سهم این بنیاد برای ساخت 2 هزار و 700 مدرسه تعهد شده 12 هزار و 100 میلیارد ریال است که تاکنون 9 هزار و 150 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

ترکمانه با تاکید بر ساخت مدارس برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار سراسر کشور گفت: 3 هزار و 750 روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر نهضت مدرسه‌سازی در کشور گفت: بنیاد بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و به منظور توسعه‌ فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه‌ امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ سراسر کشور اقدام به راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در این مناطق کرده و ساخت مدرسه‌ یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات این بنیاد است.

به گفته ترکمانه، در حال حاضر 250 هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.
وی در پایان یادآور شد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی