چهار محکوم به قصاص در فارس همزمان با شب های قدر از چوبه‌دار رهایی یافتند


چهار محکوم به قصاص در فارس همزمان با شب های  قدر از چوبه‌دار رهایی یافتند

شیراز-ایرنا-رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت:با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس و همزمان با شب های پر فیض قدر و با هدف اجرای پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم»، سازش و مصالحه در چهار فقره پرونده قصاص صورت پذیرفت.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز دوشنبه با بیان اینکه در چهار فقره پرونده قتل عمدی سازش حاصل شد افزود: نجات چهار محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان در حوزه های قضایی مرودشت، داراب ، اقلید و شعبه ۴۲ زندان شیراز سازش رخ داده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس‌ ادامه داد:با تأسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) و در راستای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» اولیاء دما در چهار پرونده از حق خود گذشته و با اعلام رضایت خود به چهار محکوم نادم این پرونده ها زندگی دوباره بخشیدند.

نماینده قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به ماه مبارک رمضان و خیر و برکات این ماه عظیم الشأن گفت: ماه رمضان ماه میهمانی و رحمت و بخشش خداوند بر بندگان و همچنین بخشش بندگان بر یکدیگر است و یکی از اعمال نیکو و برتر این ماه گذشت و بخشش می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات بیان داشت: ثمرات و نتایج گذشت و بخشش در این ماه معنوی برای اولیاء دم و شکات چند برابر ماههای دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به آمار رضایت اخذ شده طی چندین سال گذشته گفت: در سال ۹۲ تعداد ۳۳ زندانی،سال ۹۳ تعداد ۳۱ زندانی، سال ۹۴ تعداد ۲۴ زندانی ،سال ۹۵ تعداد ۲۱ زندانی ، سال ۹۶ تعداد۵۰ زندانی ، سال ۹۷ تعداد ۳۹ زندانی ، سال ۹۸ تعداد ۵۰ زندانی ، سال ۹۹ تعداد ۶۰ زندانی و سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۷ زندانی از محکومین به قصاص زمینه رضایت آنان مهیا و رهایی از چوبه دار و زمینه آزادی آنان ایجاد شد و در سال جاری نیز به همت و تلاش معاونت توسعه حل اختلاف استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس