غذای لری خوشمزه / طرز تهیه شله گندی


غذای لری خوشمزه / طرز تهیه شله گندی

شله گندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ساده لری است که با عدس تهیه می شود

غذای لری خوشمزه / طرز تهیه شله گندی
مواد لازم برای ۴ نفر
عدس ۳ پیمانه
برنج نیم دانه ۱ پیمانه
انار خشک ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه شله گندی

مرحله اول

برای تهیه شله گندی خوشمزه در ابتدای کار برنج و عدس را درون دو کاسه جداگانه می ریزیم، سپس مقداری آب به کاسه ها اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج و عدس به مدت یک ساعت خیس بخورند تا کمی نرم شوند.

مرحله دوم

در این مرحله عدس را به همراه چند لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم عدس بپزد. پس از اینکه عدس به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

آب باقیمانده از پخت عدس را مجددا درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس برنج را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم

پس از اینکه برنج به طور کامل پخت، عدس پخته شده را به همراه دانه های انار و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شله گندی جا بیفتد. در همین حین پیازها را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، پیازها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز داغ را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب اضافی غذا کشیده شود و به خوبی جا بیفتد. در نهایت پس از اینکه شله گندی آماده شد، آنرا درون ظرف دلخواه می ریزیم و به همراه نان و ترشی سرو می کنیم.

منبع :yavash

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته