اقتصاد ایران در دو سال آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد


اقتصاد ایران در دو سال آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اقتصاد ایران در دو سال آینده رشد خوبی را تجربه خواهیم کرد، گفت: این اتفاق به نفع بازار سرمایه است و شاهد اثر مثبت آن در بازار خواهیم بود.

اقتصاد ایران در دو سال آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد

«حمید میرمعینی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایران اکونومیست به بازگشت رشد به معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه بعد از تدارم روند نزولی در سال گذشته، سرانجام در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ به روند صعودی بازگشت و زمینه‌ساز ایجاد برخی از خوش‌بینی‌ها در بازار شد.

وی اظهار داشت: بازگشت رشد به معاملات بورس در هفته پایانی اسفند ماه ۱۴۰۰ ناشی از خوش‌بینی‌هایی بود که تحت تاثیر مذاکرات برجام صورت گرفت و این اتفاق کلیت بازار را در برگرفت.

میرمعینی ادامه داد: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی بخشی از خوش بینی‌ها نسبت به مذاکرات برجام کمرنگ‌تر شد و این اتفاق توانست عاملی در بازگشت افت به معاملات بازار باشد، اما شاخص بورس تحت تاثیر بحث مطرح شده در زمینه واگذاری سهام خودروسازان به روند صعودی خود ادامه داد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: هنوز خوش بینی‌ها نسبت به پایان خوش مذاکرات برجام وجود دارد و این اتفاق می‌تواند عاملی در کاهش تحریم‌ها و بهبود فعالیت شرکت‌ها باشد که به مراتب این امر منجر به بهبود روند معاملات بازار سرمایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه به رویکرد و ایجاد تغییرات واقعی در شاخص‌های اقتصادی کلان واکنش نشان خواهد داد، گفت: شرکت‌ها تحت تاثیر افزایش دسترسی به بازارهای بین المللی، اوضاع سودآوری خوبی را تجربه می‌کنند و رونق اقتصادی نیز در کشور حاکم می‌شود.

میرمعینی ادامه داد: تا یک یا دو سال آینده رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی خوبی را تجربه خواهیم کرد که این اتفاق به نفع بازار سرمایه است و شاهد اثر مثبت آن در بازار خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...