شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری


شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری

اگرچه بانک مرکزی هیچ محدودیت و شرطی برای پرداخت وام فرزندآوری اعلام نکرده بود اما برخی از متقاضیان هنگام ثبت‌نام متوجه شده‌اند این وام تنها به ساکنان شهرهایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری آنها زیر 2٫5 باشد. اما اگر نرخ باروری بیش از این عدد باشد، هیچ تسهیلات فرزندآوری به خانواده تعلق نمی‌گیرد.

اگرچه بانک مرکزی هیچ محدودیت و شرطی برای پرداخت وام فرزندآوری اعلام نکرده بود اما برخی از متقاضیان هنگام ثبت‌نام متوجه شده‌اند این وام تنها به ساکنان شهرهایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری آنها زیر ۲٫۵ باشد. اما اگر نرخ باروری بیش از این عدد باشد، هیچ تسهیلات فرزندآوری به خانواده تعلق نمی‌گیرد.

قرار بود از امروز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ثبت‌نام وام فرزندآوری آغاز شود و خانواده‌‌ها به ازای داشتن هر فرزند از وام ۲۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری

بر اساس مصوبه مجلس و دستور بانک مرکزی، وام قرض‌الحسنه فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است و خانواده‌هایی که ۵ فرزند و بیشتر دارند مشمول وام ۱۰۰ میلیون تومانی شوند.

اما حالا برخی از متقاضیان می‌گویند موفق به ثبت‌نام وام فرزندآوری نشده‌اند و هنگام ثبت‌نام پیامی روی صفحه سایت مشخص می‌شود که اعلام می‌کند چون نرخ باروری استان و محل سکونت پدر و محل تولد فرزند از رقم مشخصی بالاتر است، خانواده مشمول وام قرض‌الحسنه فرزندآوری نمی‌شود.

به عبارتی گویا تسهیلات فرزندآوری تنها در شهرهایی پرداخت می‌شود که نرخ باروری آنها از رقم مشخصی پایین‌تر است و تعداد زاد و ولد در آنها پایین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس