دستور استاندار مازندران برای بررسی علل مرگ پلنگ در قائم شهر


استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی اجتماعی خود دستور داد به‌فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف‌شدن پلنگ مشاهده‌شده در شهر قائم‌شهر ورود پیدا کند و ضمن شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود.

دستور استاندار مازندران برای بررسی علل مرگ پلنگ در قائم شهر

به گزارش راهبرد معاصر، استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی اجتماعی خود دستور داد به‌فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف‌شدن پلنگ مشاهده‌شده در شهر قائم‌شهر ورود پیدا کند و ضمن شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود. ‎

در دستور سید محمود حسینی‌پور خطاب به روح‌الله سلگی آمده است: تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در قائم‌شهر در شرایطی که شاهد کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آن در کشور و استان هستیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تأکید کرده است: هرچند تأمین امنیت و جان مردم در پی ورود یک قلاده پلنگ به محیط عمومی شهر قائم‌شهر ضرورت داشت و متولیان امر باید از جان مردم حراست می‌کردند، اما باید به‌شیوه‌های صحیح و با استفاده از ابزار‌های مدرن نسبت به زنده‌گیری این گونه کمیاب اقدام می‌شد.


حسینی‌پور خطاب به معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران بیان کرده است: به جناب‌عالی مأموریت می‌دهم به‌فوریت ظرف ۴۸ ساعت آینده با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه اقدام و گزارش نهایی را اعلام فرمایید.

استاندار مازندران در ادامه این دستور تأکید کرده است: لازم است بررسی شود که؛ چرا دستگاه‌های متولی به‌خصوص سازمان حفاظت محیط زیست استان با تأخیر چندساعته نسبت به بیهوش کردن پلنگ سرگردان در شهر اقدام کرده و در نهایت نیز کوتاهی‌ها منجر به تلف شدن این حیوان شده است؟ باید ضمن برخورد با عوامل خاطی، با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع تکرار چنین حوادث تلخ شد و همچنین بررسی گردد؛ یک قلاده پلنگ چگونه وارد شهر شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس