نخستین سی تی آنژیوگرافی مغز و گردن در شهر مرزی سردشت انجام شد


نخستین سی تی آنژیوگرافی مغز و گردن در شهر مرزی سردشت انجام شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: نخستین آزمایش سی تی آنژیوگرافی مغز و گردن با بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مرزی انجام شد.

داود آتشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با راه اندازی این دستگاه، انجام سی تی آنژیوگرافی جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آنها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی- عروقی و سی تی آنژیو گرافی ریه برای اولین بار در این شهرستان امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: نخستین سی تی آنژیو گرافی مغز و گردن نیز بر روی ۲ بیمار ۶۸ و ۷۰ ساله توسط کادر بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت انجام و نسخه لازم جهت مداوا به بیماران ارائه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت افزود: با توسعه فضای درمان و بهره‌مند شدن از تجهیزات و امکانات به روز پزشکی به کمک مسوولان نظام پزشکی، شاهد کاهش مراجعات شهروندان به مراکز شهرهای همجوار یا مرکز استان جهت انجام خدمات درمانی خواهیم بود.

آتشی اضافه کرد: قبل از این بیماران جهت انجام این خدمات به شهرهای اطراف از جمله ارومیه اعزام می‌شدند که با توجه به زمان بر بودن پذیرش بیماران بویژه برای بیماران اورژانسی، معضل و مشکلات زیادی برای بیماران بوجود می‌آمد که من بعد این خدمات در شهرستان سردشت ارائه می‌شود.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...