تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل از 2 میلیون و 210 هزار دُز فراتر رفت


تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل از 2 میلیون و 210 هزار دُز فراتر رفت

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق 2 میلیون و 210 هزار و 614 دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در این استان طی 14 ماه گذشته خبر داد.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در استان اردبیل را ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۵ هزار و ۲۷۳ دُز اعلام کرد.

وی همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۸۹ درصد معادل ۸۵۱ هزار و ۴۴۶ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۹۳ هزار و ۸۹۵ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۱ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر محمدیان‌اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی اضافه کرد: روند نزولی شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۴۲ نفر و آمار بستری روزانه در این استان نیز به ۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: با صفر شدن شمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل برای بیست و دومین بار در سال جاری طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۹۹ نفر باقی ماند.

وی آمار مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته را ۱۲ نفر و تعداد افراد ترخیص شده را هشت نفر اعلام کرد و گفت: با پیشی گرفتن شمار افراد ترخیص شده نسبت به افراد بستری، شیوع کرونا در این استان در وضعیت مهار قرار گرفته است.

دکتر محمدیان‌اردی همچنین بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال، مشگین‌شهر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا