بازرسی در خراسان جنوبی بر توزیع کالاهای اولویت‌دار متمرکز شود


بازرسی در خراسان جنوبی بر توزیع کالاهای اولویت‌دار متمرکز شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بازرسان و تیم‌های نظارتی استان بر نحوه توزیع اقلام اساسی طبق اولویت‌ها متمرکز شوند تا از این طریق به اهداف ستاد تنظیم بازار برسیم.

جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان افزود: در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: ذات و ماهیت کارگروه تنظیم بازار استان و تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود بنا بر خرد جمعی است لذا مصوبات حرمت داشته و باید توسط دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اجرا شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به درخواست تفکیک تخصیص سهمیه شکر صنف و صنعت اظهار داشت: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی درخواست اختصاص سهمیه شکر بیشتری را دارند که موضوع باید پیگیری شود.

وی گفت: بخشی از صحبت‌هایی که در جلسه مطرح شد باید ابتدا در کمیته تخصصی مطرح و سپس برای موضوعات تصمیم‌گیری شود.

اشرفی تصریح کرد: بخشی از میوه تنظیم بازار عید در سردخانه‌های استان باقی مانده است که باید در حداقل زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

وی افزود: درخصوص موضوع تامین خودرو و حق‌الزحمه همیاران بازرس جهاد کشاورزی استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین بودجه به منظور اجاره خودرو پیگیری خواهد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: از سامانه بازارگاه برای توزیع اقلام اساسی و سایر نهاده‌ها در استان استقبال چندانی نمی‌شود که در این خصوص نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر داریم.

وی گفت: بحث کمبود ناوگان برای حمل کالاهای اساسی مطرح شد که در این زمینه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری می‌کند در حالیکه اذعان دارند مشکلی در استان وجود ندارد.

اشرفی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی فقط به مکاتبه اکتفا نکنند چون مکاتبات گاهی در حد رفع تکلیف اداری است و باید با روحیه جهادی و انقلابی برای کمک به مردم اقدام شود.

دومین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با دستور کار ارایه گزارش سازمان جهاد کشاورزی درخصوص توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار، وضعیت قیمتی کالاهای اساسی، گزارش وضعیت میوه تنظیم بازار و بررسی مصوبات جلسه گذشته برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق