ایده ای شیک برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون خونتون


ایده ای شیک برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون خونتون

پس از عرضه شدن تلویزیون های LCD و LED و... کم کم ایده های تازه ای برای دکوراسیون خانه ها پدیدار شد. به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه دیوار پشت تلویزیون(TV wall) به نوعی نقش مرکز توجه خانه ها را ایفا می کند و معمارها و طراحان داخلی سعی دارند تا بهترین ایده های خود را روی این دیوار پیاده کنند. در این مطلب قصد داریم جدیدترین طراحی هایی که برای...

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه دیوار پشت تلویزیون(TV wall) به نوعی نقش مرکز توجه خانه ها را ایفا می کند و معمارها و طراحان داخلی سعی دارند تا بهترین ایده های خود را روی این دیوار پیاده کنند. در این مطلب قصد داریم جدیدترین طراحی هایی که برای دیوار پشت تلویزیون را به شما ارائه دهیم.

چگونه دیوار پشت تلویزیون را طراحی کنیم؟

برای ایجاد یه طراحی زیبا برای دیوار پشت تلویزیون دستتون کاملا بازه و البته متناسب با دکوراسیون خونه‌تون می‌تونید از گزینه‌‌های زیادی برای این کار بهره ببرید. مثل چی؟ قاب، کمد، شلف دیواری، طاقچه چوبی، استفاده از نور مخفی و نورپردازی، کناف کاری، ترکیب میز تلویزیون و کتابخونه و خیلی آیتم‌های دیگه… می‌تونید یه طراحی مدرن داشته باشید یا اگه به طرح های قدیمی و سنتی علاقه دارید متناسب با سلقه خودتون دیوار پشت تلویزیون رو طراحی کنید.

البته تجهیزاتی مثل انواع گیرنده، دستگاه‌های ضبط و پخش صدا و تصویر، کنسول‌های بازی و… که در کنار تلویزیون استفاده می‌کنید رو حتما درنظر بگیرید چون هر کدام از وسایل فضای مختص به خودشون رو دارن. بنابراین چه تلویزیون رو به دیوار نصب می‌کنید و چه روی میز قرارش میدید، قبل از شروع طراحی دیوار پشت اون باید به فکر فضایی برای جایگذاری این وسایل باشید.

نکته مهم

به این نکته توجه داشته باشید که طراحی‌ای که درنظر دارید نباید با دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق شما در تضاد باشه بلکه کاملا با دکوراسیون موجود همخوانی داشته باشه و به اصطلاح توی ذوق نزنه.

حالا بهتر است به سراغ بهترین ایده ها برویم و آنها را به شما معرفی کنیم، با ما همراه شوید:

۱. قراردادن تلویزیون بالای شومینه های مدرن

طراحی‌ای که این روزها در دنیا طرفدارن خاص خودش رو داره استفاده از شومینه برقی زیر تلویزیون هست.

کمی عجیب به نظر می‌رسد اما قرار دادن تلویزیون روی همان قسمتی که شومینه دیواری قرار دارد، به زیبایی منزل شما کمک می‌کند. با این کار شما تنها از یک دیوار برای نصب کردن هر دوی این وسایل استفاده می‌کنید و همین موضوع به نظم داخل منزل کمک می‌کند. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید، این است که پیش از انتقال تلویزیون روی دیوار جایی برای پنهان کردن سیم‌ها داخل دیوار مشخص کنید؛ چراکه در غیر این صورت، قطعا با فاجعۀ سیم‌هایی رو به رو خواهید شد که از همه طرف توی ذوق می‌زند.

ایده ای شیک برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون خونتون

۲. استفاده از شلف ها و تلویزیون

تلویزیونی که اطرافش را شلف‌های مختلف در بر گرفته باشد، به شما این امکان را می‌دهد که موقع دیدن فیلم یا سریال، استراحتی به چشمانتان بدهید و با دیدن دکوراسیون زیبای اطرافش، حس خوبی را تجربه کنید؛ اما اگر از آن دسته افراد هستید که حواستان پرت می‌شود یا دوست دارید تا فیلم‌ها را با دقت زیاد تماشا کنید، این نوع دکور تلویزیون روی دیوار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

۳. استفاده از تلویزیون های بزرگ

اگر دیدن فیلم و سریال از عادات روزانۀ شماست و دوست دارید این بخش از خانه را به جذابیت هرچه‌ تمام‌تر بچینید، بهترین گزینه‌ این است که در ابتدای کار یک تلویزیون بزرگ تهیه کنید؛ البته اگر تا به حال آن را نخریده‌اید!

در طراحی دیوار پشت چنین تلویزیون‌هایی، لازم نیست کار زیادی انجام بدهید. همین که اطراف آن را با عناصر مینیمال یا اندک دیزاین کنید، به آن زیبایی منحصر به فردی در جست‌وجویش هستید، خواهید رسید.

۴. به کار بردن گل و گیاه

بازگشت به طبیعت همیشه می‌تواند به خانۀ شما روح و زندگی بیشتری را هدیه کند. استفاده از چند گلدان جلوی دیوار پشت تلویزیون منزل شما، نه‌تنها بسیار چشم‌نواز است، بلکه به تغییر روحیۀ شما هم کمک فراوانی خواهد کرد. اگر هم دیوار پشت تلویزیون را به تیره انتخاب کنید، جذابیت این نوع دکوراسیون را چندین برابر کرده‌اید!

۵. بیرون آوردن تلویزیون از مرکز دید، یک آلترناتیو جذاب!

شکستن قواعد دکوراسیون در برخی موارد چنان جذابیتی ایجاد می‌کند که از خودتان می‌پرسید «چرا این ایده را زودتر پیاده نکردم؟!». یکی از همین ایده‌ها برای دیوار پشت تلویزیون این است که این جعبۀ جادویی را از مرکز دید بیرون بیاورید!

این ایده برای دیوار پشت تلویزیون به‌ویژه زمانی جواب می‌دهد که عادت داشته باشید انواع قاب‌ها را به دیوار بزنید. مبلمان راحتی برای این نوع طراحی دکوراسیون ضروری است چراکه کل این ترکیب باید حالتی غیر رسمی داشته باشد.

۶. قاب عکس و تابلوهای پر تعداد

گر از آن دسته افرادی هستید که اهمیت چندانی به دیدن تلویزیون نمی‌دهند و هنر و زیبایی را بر آن ارجح می‌دانند، استفاده از یک تلویزیون کوچک به اندازه یک قاب، در کنار چند قاب عکس یا طراحی زیبا می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که خانۀ شما به آن نیاز دارد!

افرادی که به انواع هنر علاقه‌ دارند، حتی می‌توانند پا را از این هم فراتر بگذارند و طراحی دیوار پشت تلویزیون را به شکل یک گالری هنری کوچک در بیاورند. تابلوهای کوچک در ابعاد و اندازه‌های مختلف، کتاب، شمعدانی یا صنایع دستی مختلف همگی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این دیزاین باشند.

بنابراین، اگر به ایجاد یک ترکیب هنری روی دیوار خانه بیش‌تر از تلویزیون بزرگ اهمیت می‌دهید، این ایده را به هیچ‌عنوان از دست ندهید.

۷. طراحی با سنگ های آنتیک

یکی از گزینه‌های جالب و زیبا برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون، پوشاندن آن با سنگ و تم آنتیک است. این نوع دکور تلویزیون دیواری را برای خانه‌های بزرگ به کار می‌برند؛ چراکه به کار بردن سنگ در خانه‌های کوچک باعث گرفته و کوچک به نظر رسیدن خانه می‌شود. البته لازم نیست تا حتما تمام دیوار را سنگ کنید؛ بلکه می‌توانید بخشی از دیوار را به این نوع دیزاین اختصاص بدهید.

۸. مخفی کردن تلویزیون!

مخفی کردن تلویزیون داخل دیوار یکی از ایده‌ های جالب به‌حساب می‌آید. پس اگر از کمبود جا در خانه ناراحت هستید یا ترجیح می‌دهید به هر دلیل دیگری دائم تلویزیون را در دید قرار ندهید، این ایده می‌تواند کاملا شما را راضی نگه دارد.

۹. ساخت باکس برای تلویزیون

باکس‌ های تلویزیون دیواری از همان ترندهای روز دکوراسیون است که می‌توان آن را در خانه‌های بزرگ یا کوچک به کار برد و ظاهر خانه را مدرن ساخت. از مزایای چنین باکس‌هایی این است که فضای زیر میز تلویزیون را نیز قابل استفاده می‌سازد. گاهی نیز می توانید با سخت در برای این باکس ها تلویزیون خود را مخفی کنید.

۱۰. به کار بردن کاغذ دیواری های خاص

یکی از راه‌های ساده برای ایجاد تغییرات بزرگ در اتاق پذیرایی، استفاده از کاغذدیواری‌های طرح‌دار برای دیوار پشت تلویزیون است. این روش هزینۀ چندانی ندارد اما یک تغییر چشمگیر را به وجود می‌آورد. پس کاغذ‌دیواری‌ها در دکور دیوار تلویزیون جدی بگیرید.

۱۱. ترکیبی از چوب و رنگ

استفاده از رنگ‌های مختلف و گرم چوب، در دکوراسیون یک ایدۀ طلایی است. علاوه بر این، اگر دیوار مورد نظرتان توان لازم برای وصل کردن تلویزیون ندارد، استفاده از چوب می‌تواند به استحکام تلویزیون روی دیوار کمک کند.

۱۲. ایده های اتاق تلویزیون کوچک

هنگام کار با یک فضای کوچک، انبارش قوی ترین دوست شما است و درهم و برهمی دشمن شما. به دنبال اثاثیه ای باشید که می تواند کارایی مضاعف داشته باشد. به عنوان مثال، یک تنه قدیمی با روکش تخت، یک میز قهوه منحصر به فرد و روشی مفید برای نگهداری پتوهای اضافی ایجاد می کند.

۱۳. ایده های سنتی اتاق تلویزیون

دکور سنتی جذاب، ظریف و بی‌دردسر، انتخابی فوق‌العاده برای یک اتاق خانوادگی است. عتیقه جات مانند آینه یا میز قهوه را با چند قطعه مدرن ترکیب کنید تا فضایی گرم و به سبک سنتی ایجاد کنید. این سبک طراحی بسیار خنثی و سنگین است، بنابراین سایه هایی مانند بژ، زغالی و قهوه ای تیره بهترین دوستان شما هستند.

نکته مهم در مورد طراحی سنتی این است که به همان اندازه که جذابیت اعصار گذشته را تداعی می کند، به طور باورنکردنی همه کاره است. به علاوه، می توانید آن را به روش های بی شماری به روز کنید. به عنوان مثال، کف‌های چوبی لخت را با چند قطعه براق طراحی کنید تا زیبایی مینیمالیستی به ارمغان بیاورید. عناصر دیگری مانند رنگ‌های روشن، کاغذ دیواری طرح‌دار، اکسسوری‌های روستایی و کاشی‌های نامتعارف می‌توانند پیچ و تاب غیرمنتظره‌ای به یک اتاق نشیمن زیبا و سنتی ببخشند.

ایده ای شیک برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون خونتون

۱۴. ایده های اتاق تلویزیون اتاق خانواده

فرقی نمی‌کند در یک مهمانی سوپربول یا ماراتن مارول قرار بگیرید، مهم است که فضایی داشته باشید که تمام اعضای خانواده بتوانند دور هم جمع شوند. ناگفته نماند، اما عکس های خانوادگی تزیینی عالی برای افزودن کمی گرما هستند. با پرکردن تصاویر کودک، پرتره های فارغ التحصیلی و عکس های تعطیلات، فضا را به یک دفترچه یادداشت همه جانبه تبدیل می کنید.زمانی که در حال برنامه ریزی اتاقی برای کل خانواده هستید، قرار دادن مبلمان بسیار مهم است. مطمئن شوید که تلویزیون و نشیمنگاه را طوری مرتب کنید که بدون مانعی از صفحه نمایش بدون توجه به جایی که نشسته اید، دیده شود. اگر در طول تعطیلات صندلی کافی برای خانواده بزرگ ندارید، بالش‌های پرزدار اضافی می‌توانند به عنوان کوسن‌های کف دوبل شوند.

*شما کدامیک از این ایده ها را می پسندید یا همین حالا برای منزل خود به کار برده اید؟ تجربه هایتان درباره خوب و بد بودن این ایده ها را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت