عرفان اسلامی در آیینه قرآن و روایات به کتابفروشی‌ها رسید


به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شد. عرفان اسلامی از علوم و معارفی است که با هدایت‌های قرآنی و ارشادهای...

عرفان اسلامی در آیینه قرآن و روایات به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شد.

عرفان اسلامی از علوم و معارفی است که با هدایت‌های قرآنی و ارشادهای نبوی و ولوی و به دور از غوغاهای بردگان دنیا و غافلان به دست انسان‌های به کمال رسیده و به ثمر نشسته، در زمینه فطرت انسانی تولد یافت و بالید و بسان شجره طیبه که طی اعصار متمادی نفوس متعدد را از خاک تا این طبیعت رهایی بخشید و به اذن خدا در مقام و منزل و فنای فی الله و بقای بالله نشاند و می‌نشاند، جز آنکه برخی بر اثر قصور علمی و تفسیر عملی به این ره آورد الهی و انسانی حقوق پیدا نکرده و از آن بهره نگرفته و طبعاً از آن دفاع نکردند، بلکه متأسفانه آن را بیگانه ایران هستند که از ورای مرزهای دیانت و اسلامیت به جامعه مسلمان راه یافته و لباس خودی پوشیده است.

درباره کتاب

این کتاب سعی دارد اسلامی و قرآنی بودن این میراث گرانقدر را روشن کند و ابرهای تیره و تار بدبینی‌ها و سوء تفاهم‌ها را زدوده، راه را برای کمال‌جویان و حق‌طلبان هموار کرده و موانع را از سر راه آن بردارد.

در این اثر ضمن بیان دورنمایی از مهمترین مباحث متون درسی عرفان نظری، احدیت یا تعین اول و واحدیت یا تعین ثانی، اسم اعظم، نفس‌الامر، حقیقت و راز آفرینش، وحدت وجود و کثرت موجود، حضرات خمس و طبقات عوالم خلقی انسان کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» به قلم حسن رمضانی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۹۴ صفحه به چاپ رسید.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس