نگرانی از ورود بیماری سرخک در سیستان و بلوچستان وجود دارد


نگرانی از ورود بیماری سرخک در سیستان و بلوچستان وجود دارد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: در پی طغیان بیماری سرخک در افغانستان و تبادلات جمعیتی سیستان و بلوچستان با این کشور؛ نگرانی از ورود این بیماری به استان وجود دارد بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون به موقع کودکان را جدی گیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دکتر سید مهدی طباطبایی در نشست کمیته واکسیناسیون اظهارداشت: بیش از۲ سال است که دنیا درگیر همه گیری کروناست و خیلی از برنامه‌های سلامت را تحت شعاع قرار داده و شاهد کاهش پوشش ایمن سازی در طی این مدت بوده‌ایم.
وی بروز بیماری سرخک را به عنوان یکی از دغدغه‌های نظام سلامت عنوان کرد و افزود: با توجه به پایین بودن پوشش واکسیناسیون در کشورهای همسایه و به دلیل طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان و ابتلای بیش‌از ۳۵۰ هزار مورد مثبت در این کشور، لازم است هموطنان عزیز نسبت واکسیناسیون بهنگام کودکان خود اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌اینک در نقاط مختلف کشور بیش از ۹۵ مورد مثبت سرخک در کودکان زیر پنج سال اتباع خارجی گزارش شده که از این تعداد یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اتفاق افتاده و خطر جدی را به دنبال دارد.
وی افزود: در سال گذشته عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه در استان سیستان بلوچستان انجام شد و بیش‌از ۶۰۰ هزار کودک ۹ ماهه تا هفت سال در برابر این بیماری واکسینه شدند.
طباطبایی یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در موضع سلامت انسانها را واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: در همه گیری کرونا واکسیناسیون توانست از ابتلاء و مرگ و میر شدید بیماری جلوگیری کند و در حال حاضر نیز یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از کرونا افزایش پوشش واکسیناسیون است.
وی ادامه داد: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان آمار پوشش واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست و در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد سه دُز واکسن را دریافت کردند که با ایده‌آل فاصله دارد و از تمامی هم استانی های عزیز درخواست می شود نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و خانواده شان اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا