اهدای کلیه خطری ندارد


خطر عوارض عمده برای افرادی که کلیه را از طریق لاپاراسکوپی اهدا می کنند بسیار کم است. بر اساس یافته های مطالعات جدید تنها ۲/۵ درصد از بیماران عوارض عمده ای را تجربه کردند که همگی به طور کامل بهبود...

اهدای کلیه خطری ندارد

خطر عوارض عمده برای افرادی که کلیه را از طریق لاپاراسکوپی اهدا می کنند بسیار کم است. بر اساس یافته های مطالعات جدید تنها ۲/۵ درصد از بیماران عوارض عمده ای را تجربه کردند که همگی به طور کامل بهبود یافتند.

به گزارش سیناپرس، این نتیجه ها بر اساس یافته های یک مطالعه ۲۰ ساله کلینیک مایو روی سلامت بیش از ۳ هزار اهداکننده کلیه به دست آمده است.

دکتر تیموسین تانر (Timucin Taner) رئیس بخش جراحی پیوند در مرکز پیوند و بازسازی بالینی ویلیام جی و پژوهگر ارشد این مطالعات می گوید: نتایج این مطالعه برای افرادی که تصمیم به اهدای کلیه دارند، بسیار اطمینان بخش است. ما دریافتیم که این عمل جراحی نجات بخش، زمانی که در مراکز پیوند معتبر و با تجربه انجام شود، بسیار ایمن است.

او افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۹۰ هزار نفر در ایالات متحده منتظر پیوند کلیه هستند، نتایج این مطالعات بسیار دلگرم کننده و قابل توجه است.به گزارش سیناپرس، بیمارانی که کلیه را از یک اهدا کننده زنده دریافت می کنند، عموماً نتایج بهتری دارند. کلیه ‌های اهدا شده از فرد زنده معمولاً طولانی ‌تر از کلیه اهدا کنندگان مرده عمل می‌ کنند.

این مطالعه شامل ۳۰۰۲ اهدا کننده کلیه زنده بود که از ۱ ژانویه ۲۰۰۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی در مرکز پیوند قرار گرفته بودند. این مطالعه همچنین عوارضی را که تا ۱۲۰ روز پس از جراحی رخ می ‌داد پیگیری و دنبال کرد.

به طور کلی ۱۲/۴ درصد از بیماران دارای عوارض پس از جراحی بودند که اکثر آنها مربوط به عفونت پس از جراحی بود. در ادامه مطالعات هیچ مریضی فوت نکرده و محققان دریافتند ۷۶ درصد از این عوارض پس از ترخیص بیمار رخ می دهد.
به گزارش سیناپرس، دکتر تانر در این باره می ‌گوید: در حالی که این مطالعه ایمنی روش جراحی و پیوند کلیه را تقویت می ‌کند، اما اهمیت پیگیری اهدا کنندگان پس از اهدای کلیه را نیز نشان می ‌دهد. این پیگیری تضمین می ‌کند که هر گونه عارضه ای می ‌تواند به سرعت و بدون آسیب طولانی ‌مدت درمان شده و مشکل سلامتی جدی برای اهدا کنندگان در آینده به وجود نمی آورد.

شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Mayo Clinic Proceedings منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* اهدای کلیه خطری ندارد[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی