8 روش موثر برای نظم دادن بیشتر به آشپزخانه


اگر دائما در ظرف‌ها را گم می‌کنید، هنگام بستن در کابینت‌ها دائما صدای تق و تق می‌شنوید یا قابلمه‌ها و تابه‌ها در داخل کابینت به‌صورت نامنظم چیده شده‌اند، وقت آن است که برای نظم دادن به آشپزخانه خود اقدام کنید. سازماندهی آشپزخانه می‌تواند کار دشواری باشد زیرا نه‌تنها لازم است وسایل را مرتب کنید، بلکه درعین‌حال می‌خواهید آن‌ها را در دسترس نگه...

1. مطمئن شوید که روش سازماندهی انتخابی شما مناسب است 2. تمام کابینت‌ها را خالی کنید و آن‌ها را تمیز کنید 3. موارد شکسته، ناخواسته یا غیرضروری را دور بریزید 4. برای سازماندهی آشپزخانه خود برنامه داشته باشید 5. با روش‌های سازماندهی، فضا را به حداکثر برسانید 6. تکنیک‌های سازماندهی جدید را امتحان کنید 7. برای سازماندهی وسایل، ابزارهای هوشمندانه‌ای را انتخاب کنید 8. پس از سازماندهی مجدد، آشپزخانه خود را مجددا ارزیابی کنید

1. مطمئن شوید که روش سازماندهی انتخابی شما مناسب است

سازماندهی مجدد آشپزخانه فرصت خوبی است که آنچه در سیستم فعلی آشپزخانه خود دوست ندارید را تغییر دهید. یکی از مهم‌ترین نکات این است که سیستم آشپزخانه در فضای شما منطقی باشد. به‌عنوان یک قاعده کلی، اقلام روزمره را در جلوی چشم و سایر اقلام را در جایی که به وسایل مرتبط خود نزدیک باشند قرار دهید. برای مثال، وسایل شستشو را نزدیک به ماشین لباسشویی قرار دهید.

همچنین، اگر ماشین لباسشویی را هنوز تهیه نکرده‌اید، ماشین لباسشویی اسنوا 7 یا 8 کیلویی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. لباسشویی اسنوا قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل، خرید لباس شویی اسنوا می‌تواند تصمیم مناسبی باشد. از سوی دیگر، فنجان و لیوان‌ها را در کنار کتری و نان را در کنار توستر قرار دهید. در دسترس قرار دادن همه چیز در حد امکان باعث می‌شود آشپزخانه را تا جایی که می‌توانید کارآمد کنید.

2. تمام کابینت‌ها را خالی کنید و آن‌ها را تمیز کنید

8 روش موثر برای نظم دادن بیشتر به آشپزخانه

محتویات تمام کابینت‌ها و کشوها را خالی کنید. برای این کار ابتدا با کمدهای مواد غذایی شروع کنید و هر چیزی که تاریخ آن گذشته است یا هر چیزی که شش ماه با بیشتر استفاده نکرده‌اید را دور بریزید. سپس تمام وسایل را روی یک میز یا جزیره قرار دهید. سپس کابینت‌ها را تمیز کنید. برای این کار کمی مایع ظرفشویی و آب را در یک وان آب گرم بریزید و کابینت‌ها را با استفاده از این مایع و اسفنج تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پس از آن کابینت را کاملا خشک کنید.

3. موارد شکسته، ناخواسته یا غیرضروری را دور بریزید

وسایلی که شکسته هستند را دور بریزید و وسایلی که مدت‌هاست استفاده نمی‌کنید را اهدا کنید. در این شرایط، بی‌رحم بودن مهم است. هرگونه وسایل تکراری یا غیرقابل‌استفاده را دور بریزید. به سبک زندگی کنونی خود فکر کنید و مطمئن شوید وسایلی که نگه می‌دارید وسایلی هستند که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر آماده نیستید که برخی وسایل را دور بریزید یا اهدا کنید می‌توانید آن‌ها را در انباری نگهداری کنید.

4. برای سازماندهی آشپزخانه خود برنامه داشته باشید

وقتی تصمیم به سازماندهی آشپزخانه را دارید، بهترین نقطه شروع، برنامه‌ریزی برای فضا است. سپس فهرستی از وسایل تهیه کنید و آن‌ها را دسته‌بندی کنید. سپس، هر یک از دسته‌ها را به هر یک از قسمت‌ها اختصاص دهید. می‌توانید با استفاده از میزان استفاده از وسایل، مکان‌های آن‌ها و همچنین، اندازه و شکل کمدها را در نظر بگیرید. همچنین، اگر می‌توانید پکیج را خارج از آشپزخانه قرار دهید. اگر هنوز برای خرید بهترین مدل پکیج اقدام نکرده‌اید، خرید یک مدل از پکیج ایران رادیاتور می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد زیرا هم قیمت و هم کیفیت مناسبی دارد.

5. با روش‌های سازماندهی، فضا را به حداکثر برسانید

برای مثال، می‌توانید برای به حداکثر رساندن فضای کمدها و کابینت‌ها، وسایل را به‌صورت عمودی بر روی هم قرار دهید. سپس می‌توانید تخته‌گوشت، سینی‌ها و تابه‌ها را به پهلو بچرخانید و در کابینت قرار دهید. همچنین، می‌توانید قلاب‌های چوبی و گیره‌های کوچکی را تهیه کنید و آن‌ها را به زیر یا پشت کابینت‌ها وصل کنید. از این گیره‌ها می‌توانید به‌منظور آویزان کردن پارچه‌ها و حوله‌ها استفاده کنید.

6. تکنیک‌های سازماندهی جدید را امتحان کنید

8 روش موثر برای نظم دادن بیشتر به آشپزخانه

برای اینکه آشپزخانه را به فضایی کاربردی‌تر تبدیل کنید می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها این است که فضای داخل کشوها را تقسیم کنید تا از درهم‌ریختگی وسایل در طول زمان جلوگیری کنید. به این منظور می‌توانید از سینی‌ها یا جداکننده‌های گیره‌ای استفاده کنید. همچنین، سعی کنید از تکنیک‌هایی استفاده کنید که می‌توانید به آن‌ها متعهد بمانید. برای مثال، اگر بعد از گذشت مدتی نتوانستید به انجام تکنیکی پایبند بمانید، آن را کنار بگذارید.

7. برای سازماندهی وسایل، ابزارهای هوشمندانه‌ای را انتخاب کنید

وقتی برنامه سازماندهی را مشخص کردید و وسایل موردنظرتان را جمع‌آوری کردید وقت آن است که ابزارهایی را به‌منظور سازماندهی کردن وسایل در نظر بگیرید. بااین‌حال، مهم است که قبل از خریدن این ابزارها، کشوها و کمدها را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که برای همه چیز جا هست. برای کابینت‌ها، قفسه‌هایی که فضای ذخیره‌سازی را دو برابر می‌کنند بسیار مناسب هستند و همچنین، سینی‌های گردان برای روغن‌ها و ادویه‌های آشپزی بسیار مفیدند.

8. پس از سازماندهی مجدد، آشپزخانه خود را مجددا ارزیابی کنید

یک ماه برای سازماندهی مجدد آشپزخانه به خودتان فرصت دهید. سپس از خودتان بپرسید: آیا همه چیز در جای درست خود قرار گرفته است؟ در طول این یک ماه، اگر متوجه شدید مکان چیزی شما را اذیت می‌کند، آن را یادداشت کنید تا بعدا در هنگام ارزیابی، مجددا آن را بررسی کنید. در مورد سازماندهی درست وسایل، بیش‌ازحد نگران نشوید زیرا شما تنها می‌توانید یک فضا را با زندگی در آن بشناسید و یک تکنیک سازماندهی که در تئوری خوب به نظر می‌رسد ممکن است در زندگی روزمره آن‌چنان خوب به نظر نرسد.

درنهایت، وقتی آشپزخانه شما مرتب و منظم نباشد، برای پیدا کردن یک لیوان باید بارها آشپزخانه را زیر و رو کنید یا وقتی کسی می‌خواهد در آشپزخانه وسیله‌ای را پیدا کند نمی‌توانید به او کمک کنید. در این شرایط مهم است بدانید آنچه در نظم دادن بیشتر به آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد، کارایی است. سعی کنید وسایلی که برایتان مفید است را نگه دارید و آن‌ها را به ترتیب اهمیت در دسترس‌تر قرار دهید. در این صورت، پخت‌وپز نیز برای شما در آشپزخانه آسان‌تر و ساده‌تر می‌شود. بنابراین، نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به یاد داشته باشید و آن‌ها را عملی کنید تا آشپزخانه منظم‌تری داشته باشید.

این مطللب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022