اعتبارات موزه استکبارستیزی طبس افزایش یافت


اعتبارات موزه استکبارستیزی طبس افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شوراس اسلامی گفت: اعتبارات احداث موزه استکبارستیزی طبس در قانون بودجه 1401 حدود 15 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش حدود 2 برابری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که در محل مسجد شکر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در خور نام این سرزمین و اتفاق مهمی که در آن رخ داده، ‌موزه استکبار ستیزی طبس پس سال‌ها احداث و تکمیل شود تا نمادی در برابر چشم همه ملت‌ها باشد.

وی ادامه داد: همچنین با احداث آن و تشریح وقایع این حادثه، باید جوانان و نسل جدید با حقایق و معارف این نظام و انقلاب بیشتر آشنا شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شوراس اسلامی ضمن تشکر از حضور استاندار خراسان جنوبی و فرمانده جدید سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در شهرستان طبس گفت: امروز در یک نقطه و سرزمینی ایستاده‌ام که پیام این سرزمین و اتفاق رخ داده در آن، برای همه ما و ‌همه کسانی که علاقه مند به انقلاب اسلامی و معارف آن هستند، باید درس عبرتی باشد و باید به این پیام به صورت جدی توجه کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: شبی که این حادثه در دل صحرای طبس اتفاق می‌افتد، نه پدافندی بود، نه هوشیاری و نه آمادگی برای مقابله با آن وجود داشت، اما چون حرکت انقلاب اسلامی مردم برآمده از دل آیات و روایات قرآن کریم بود، همه آنچه در این حادثه رخ داد، مصداق بارز اراده الهی بود.

وی با اشاره به اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، اضافه کرد: در حرکت انقلابی ما بن بست وجود ندارد، شرط آن این است که یاریگر دین خداوند و تقویت کننده ارزش‌های اسلامی باشیم.

امام جمعه طبس هم گفت: واقعه صحرای طبس امداد الهی بود و شکست آمریکا در پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ لکه ننگی است که تا این لحظه بر پیشانی آمریکا باقی مانده است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: ماجرای صحرای طبس و شکست آمریکا امداد غیبی و الهی برای نظام اسلامی بود و به گفته امام راحل شن‌ها مامور خدا برای شکست عملیات آمریکایی‌ها بودند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مکرر از عنایات و امدادهای غیبی الهی و امام زمان (عج) بهره‌مند شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها عملیات پنجه عقاب را برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده بودند و تمام معیارها را سنجیده و معادلاتشان درست بود اما تنها مسئله‌ای که پیش‌بینی نکرده بودند،قدرت الهی بود که در این عملیات منجر به شکست آنان شد.

امروز پنجم اردیبهشت در تقویم ایرانیان مصادف است با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس که سال ۱۳۵۹ هجری شمسی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی روی داد و باعث تحقیر و رسوایی بزرگ آمریکا در جهان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟