قبل و بعد عمل های زیبایی، این قرص رو نخورید


قبل و بعد عمل های زیبایی، این قرص رو نخورید

برای اینکه از عمل های جراحی زیبایی بهترین نتیجه را دریافت کنیم جز پیدا کردن پزشکی حاذق ، نکاتی را نیز خودمان باید رعایت کنیم. به گزارش اقتصاد آنلاین، برای دریافت بهترین پاسخ از عمل زیبایی که انجام می دهیم بهتر است پیش تر به پزشکمان درباره جزیی ترین داروهایی که مصرف می کنیم اطلاع دهیم تا او بایدها و نبایدها را در اختیارمان قرار دهد. البته در...

در این مطلب لازم است به نام برخی از این داروها اشاره کنیم: جراحی بینی و باید و نبایدهایش مصرف داروهای رایج قبل از عمل بینی چه داروهایی را نباید قبل از جراحی بینی مصرف کرد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای دریافت بهترین پاسخ از عمل زیبایی که انجام می دهیم بهتر است پیش تر به پزشکمان درباره جزیی ترین داروهایی که مصرف می کنیم اطلاع دهیم تا او بایدها و نبایدها را در اختیارمان قرار دهد.

البته در پروتکل های پیش از جراحی پرسشنامه هایی کامل می شود که تمامی اطلاعات لازم را از ما دریافت می کند اما برخی عمل های زیبایی در مطب پزشکان انجام شده و پروتکل پیش از جراحی معنایی ندارد!

در برخی موارد نیز بنابر دانش خودمان عمل کرده و نیازی نمی بینیم تا درباره داروهای تقویتی مصرفیمان در پرسشنامه چیزی بنویسیم یا با پزشکمان در میان بگذاریم اما واقعیت این است برخی از داروهای مکمل نیز می توانند بر روند بهبود و نتیجه گیری ما در عمل های جراحی تاثیر گذار واقع شوند.

در این مطلب لازم است به نام برخی از این داروها اشاره کنیم:

در ابتدای امر باید یادآوری کرد که پیش از هر عمل جراحی و و بعد از آن ، حتی در موارد تزریق بوتاکس،فیلر و ... لازم است اقدامات مربوط به دندانپزشکی را به تاخیر بیندازیم و درباره آن از پزشک جراح یا زیبایی خود سوال کنیم.

جراحی بینی و باید و نبایدهایش

جراحی بینی یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌های زیبایی است و به مراقبت‌ها و رعایت نکات زیادی قبل و بعد از جراحی نیاز دارد. یکی از سؤالاتی که قبل از جراحی بینی پیش می‌آید این است که آیا باید قبل از انجام آن درمان دارویی خاصی انجام داد یا خیر. جواب بسیار راحت است. نیاز به مصرف دارو‌های شیمیایی و مکمل‌ها، به شرایط فردی شما بستگی داشته و می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را از جراحی بینی به‌ دست ‌آورید باید درمورد مصرف دارو قبل از جراحی بینی با پزشک خود مشورت کنید. با این حال مصرف برخی از دارو‌ها قبل از رینوپلاستی رایج‌تر است.

مصرف داروهای رایج قبل از عمل بینی

۱.قرص زینک و ویتامین C

این مکمل ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنند و از این رو بهبود بعد از جراحی با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین زینک به طور ویژه باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود.

ویتامین سی تاثیر فوق العاده ای در ترمیم بخیه ها دارد. قبل از جراحی بینی باید این دارو را برای نتایج بهتر مصرف کرد و بعد از جراحی نیز می توانید همچنان به دریافت این ویتامین از طریق خوردن میوه و سبزی ادامه دهید. این دو قرص باید به صورت روزانه و بعد از ناهار مصرف شوند.

۲.کپسول اس.امپرازول

این دارو باعث کاهش رفلاکس معده می شود و در نتیجه تحمل مواد بیهوشی را برای فرد آسان تر می کند. این قرص باید روزانه و به صورت ناشتا مصرف شود.

۳.آمپول ویتامین K

همانطور که می دانید ویتامین K نقش بسزایی در روند انعقاد خون دارد برای این منظور می بایست بدن را از نظر این ویتامین به خوبی قبل از جراحی تامین نمود. این آمپول ده میلی گرمی باید در فاصله ی یک هفته تا سه روز قبل از عمل تزریق شود.

۴.قرص آلپرازولام

از این دارو برای کنترل اضطراب قبل از عمل بینی استفاده می شود. معمولاً استفاده، شب قبل از جراحی کافی است اما اگر میزان اضطراب شدید باشد در صورت تشخیص دکتر می توان از یک هفته قبل این دارو را مصرف کرد.

چه داروهایی را نباید قبل از جراحی بینی مصرف کرد؟

سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که آیا باید مصرف دارو‌ها قبل از عمل بینی را نیز کنترل نمود؟ برای به دست آوردن نتایج و یا جلوگیری از بروز عوارض خطرناک نظیر خونریزی، باید مصرف برخی دارو‌ها را قطع و مصرف برخی را زیر نظر پزشک ادامه داد.

دارو‌هایی که افراد ممکن است قبل از جراحی بینی دریافت کنند در سه گروه قرار دارند:

دارو‌های تجویزی

دارو‌های بدون نسخه

ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی

برای جراحی بینی، هر گروه از این دارو‌ها به طور بالقوه می‌تواند خطرناک باشد:

دارو‌های تجویزی

در مورد دارو‌های تجویزی احتیاطات بیشتری وجود دارد و قطع مصرف آن‌ها حتماً باید با مشورت پزشک انجام شود. قبل از جراحی بینی آزمایشات مختلفی روی شما انجام شده و سوابق پزشکی بررسی می‌شود. در این زمینه لیست دارو‌های تجویزی که مصرف می‌کنید نیز در اختیار پزشک قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه دستوراتی صادر خواهد شد. برای مثال هر دارویی که باعث رقیق شدن خون شود مانند دارو‌های ضدالتهابی، می‌تواند منجر به خونریزی قابل توجه در حین و بعد از عمل بینی شود. حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی، با مشورت پزشک باید از مصرف این دارو‌ها خودداری کنید. از انواع این دارو‌ها می‌توان به ساریتا (آسپرین)، موبیک و ولتارِن اشاره کرد.

داروهای بدون نسخه

دارو‌های بدون نسخه بیشتر خطرناک‌ هستند زیرا طیف وسیعی دارند و می‌توانند باعث عوارض زیادی شوند. از این رو شما باید در صورت مصرف هرگونه داروی بدون نسخه به پزشک خود اطلاع دهید. برای مثال به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی باید از مصرف خودسرانه‌ دارو‌هایی نظیر نورفن، ناپروژ زنیگ، ایبوپروفن و دارو‌های درمان سرماخوردگی خودداری کنید.

ویتامین ها و مکمل های گیاهی

مصرف ویتامین و مسکن ها بعد از عمل بینی و قبل از آن همیشه با نتایج مثبت همراه نیست و بسیاری از کسانی که می‌خواهند جراحی بینی انجام دهند ممکن است از عوارض جانبی این مواد رنج ببرند. برای مثال روغن ماهی و ویتأمین E می‌تواند منجر به افزایش خونریزی بینی شود. مصرف زنجبیل یا دارچین می‌تواند منجر به افزایش رقت خون و احتمال بروز خونریزی گردد. پس باید از مصرف این مواد به مدت یک هفته قبل و بعد از جراحی بینی خودداری کنید. اکیناسه که یک شربت دارویی برای درمان سرماخوردگی است می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های خونی شده و تعداد پلاکت‌ها و گلبول‌های سفید را کاهش دهد. جینگو یک گیاه دارویی برای درمان مشکلات قلبی و خونی است که روند انعقاد خون را کُند نموده و می‌تواند در روند درمان مشکل‌زا باشد.

لیست داروهای ممنوعه برای تمام جراحی های زیبایی

۱.آسپرین

۲.مترین

۳.ادویل

۴.دارو های رقیق کننده خون

۵.ویتامین e

۶.کرومیوم

۷.سیر

۸.زنجبیل

۹.کهن دار

۱۰.روغن ماهی

۱۱.دانه کتان

۱۲.سر خار گل

۱۳.شیرین بیان

۱۴.جنسینگ

۱۵.افدرا یا المک

۱۶.عصاره نخل اره ای

۱۷.گل مینا

۱۸.کاوا کاوا (نوعی درخت فلفل)

۱۹.گل راعی

۲۰.سنبل طیب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403