نظر آیت‌الله العظمی بهجت(ره) درباره کرامات مسجد جمکران


نظر آیت‌الله العظمی بهجت(ره) درباره کرامات مسجد جمکران

‎اینقدر در مسجد جمکران شفا حاصل شده، حاجت‌ها روا شده و ملاقات‌ها با امام زمان(عج) واقع شده که از حد تواتر هم گذشته است.‎

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: به مناسبت فرا رسیدن هفدهم رمضان المبارک، سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به فرمان امام زمان(عج)، مروری کرده ایم بر سخنان آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) درباره این مکان مقدس:

خود این مسجد افراد را راهنمایی می کند، کسانی که آنجا (مسجد جمکران) می روند مسجد خودش آنها را راهنمایی می کند. چیزی خاص بیشتر از آنکه در زمینه مسجد جمکران بیان کرده اند ندارم که بیان کنم، همه مطالب مربوط به مسجد را بزرگان گفته اند یا در کتاب هایشان نوشته اند. منتهی حرف من این است که ما معتقدیم این مشاهد مبارکه و مساجدی نظیر مسجد جمکران مستغنی از معرفی هستند، ما بر این اعتقاد هستیماگر کسی بگوید رفتیم و چیزی در آنجا ندیدیم به حسب ظاهر باید گفت از روی اعتقاد صحیح نرفته است یا برای امتحان رفته یا همینطوری رفته است. به هر حال بهترین معرف این اماکن خودشان هستند[‎1].

*‎زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش.‎

*‎عده ای از پاکان و نیکان صدای آن حضرت(عج) را در مسجد جمکران می شنوند.‎

*‎افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که آن حضرت(عج) چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند.‎

*‎مسجد جمکران نزد من از مسجد سهله کمتر نیست.‎

*‎مسجد جمکران مورد عنایت است، بنابراین شایسته است مؤمنان آن را غنیمت بشمارند.

*‎این سند مسجد جمکران می گویند یک خواب است. آقای بهجت فرمودند: اولا خواب نیست بلکه در بیداری حسن مثله جمکرانی آمد و علائم را دید که امام زمان (عج) علامت گذاری کرده و بعد با حضرت(عج) حرف زده. ثانیا اینقدر در مسجد جمکران شفا حاصل شده، حاجت ها روا شده و ملاقات ها با امام زمان(عج) واقع شده که از حد تواتر هم گذشته است.

پی نوشت:

[1]. ملاقات برادران امور فرهنگی مسجد مقدّس جمکران با آیت الله بهجت(ره) در مورخه 6/8/78، در بیت معظم له

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج