انحصار چین برای تامین مواد اولیه ساخت باتری شکسته می‌شود


انحصار چین برای تامین مواد اولیه ساخت باتری شکسته می‌شود

در حال حاضر، چین بر زنجیره تامین جهانی لیتیوم، نیکل، کبالت، منگنز و تنگستن تسلط دارد که رقبایش سعی دارند این انحصار را بشکنند.

در حالی که ۶۰ درصد از ذخایر لیتیوم جهان در بولیوی، شیلی و آرژانتین است، چین پردازشگر اصلی ترکیبات لیتیوم مانند هیدروکسید لیتیوم و کربنات لیتیوم است. در نتیجه، چین با تنها ۵ تا ۶ درصد از ذخایر جهانی لیتیوم، تأثیر زیادی بر قیمت مواد خام باتری دارد.

منابع صنعتی اعلام کرده اند از آنجایی که فرآوری مواد معدنی یک صنعت کار فشرده است و می‌تواند منجر به آلودگی جدی شود، چین تنها کشوری است که می‌تواند مقدار زیادی مواد خام باتری را تامین کند.

یک واردکننده مواد باتری مستقر در کره جنوبی خاطرنشان کرده است که شرکت‌های پردازش لیتیوم چینی در حال تبدیل قرارداد‌های تامین خود با خریداران کره جنوبی از قرارداد‌های بلندمدت به قرارداد‌های کوتاه مدت هستند. در این بیانیه آمده است که شرکای چینی این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۲ درخواست امضای قرارداد‌های عرضه ماه به ماه را آغاز کرده اند و این شرکت چاره‌ای جز پذیرش درخواست‌های آن‌ها ندارد.

انحصار چین برای تامین مواد اولیه ساخت باتری شکسته می‌شود

با ادامه افزایش قیمت مواد معدنی، شرکت‌های باتری کره جنوبی نه تنها سرمایه گذاری در منابع طبیعی را گسترش می‌دهند، بلکه مشارکت خود را با تامین کنندگان مواد خام مستقر در چین نیز تعمیق می‌بخشند.

Posco Chemical کارخانه‌های سرمایه گذاری مشترک را برای مواد کاتدی و پیش ساز‌ها که هر دو جزء کلیدی در باتری‌های EV هستند، در ژجیانگ با Zhejiang Huayou Cobalt راه اندازی کرده است. همچنین ساخت کارخانه تجاری سازی لیتیوم در آرژانتین را در ماه مارس آغاز کرد. در همین حال، LG Chem برنامه ریزی برای سرمایه گذاری سهام در پروژه‌های معدنی خارج از کشور برای تامین مواد خام را آغاز کرده است.

سامسونگ SDI، LGES، SK On، EcoPro BM و Posco Chemical مجموعاً ۱.۹۵ تریلیون KRW را برای تحقیق و توسعه مرتبط با باتری در سال ۲۰۲۱ هزینه کردند که ۷۱.۹ ٪ نسبت به ۱.۳۶ تریلیون KRW در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. منابع صنعتی می‌گویند کره جنوبی باید راه‌هایی برای این کار پیدا کند تا بتواند هزینه‌های تولید باتری EV را کاهش داده و بهبود کیفیت باتری‌های آن را برای رقابتی‌تر شدن حاصل کند.

بیشتر بخوانید

راهکار دانشمندان برای افزایش کارایی باتری‌های فلزی لیتیومی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد