دانش آموزان در چه درس‌هایی «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؟ + جزئیات


دانش آموزان در چه درس‌هایی «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؟ + جزئیات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مشکل دانش‌آموزان به ترتیب در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی است، گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که یک میلیون و 639 هزار و 280 درس دانش‌آموز «نیاز به تلاش بیشتر» دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: دانش‌آموزان حدود 25 ماه به دلیل کرونا دور از مدرسه و آموزش حضوری بودند هرچند که با تلاش معلمان، آموزش مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شد و آموزش تلویزیونی هم در جریان بود، اما هیچکدام از این موارد جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که یک میلیون و 639 هزار و 280 درس دانش‌آموز «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؛ این آمار درس دانش‌آموز است یعنی ممکن است یک دانش‌آموز در چند درس نیاز به تلاش بیشتر داشته باشد؛ به عبارت دیگر تعداد دانش‌آموزان نیازمند تلاش به ازای هر درس تکرار شده است و اگر دانش‌آموزی دو یا سه درس نیازمند تلاش داشته باشد به ازای هر درس جداگانه در آمار تکرار شده است.
بیشترین مشکل دانش‌آموزان در چه درس‌هایی است؟
حکیم‌زاده ادامه داد: در پایه اول ابتدایی، 247 هزار و 204 درس دانش‌آموز، در پایه دوم ابتدایی 224 هزار و 427 درس دانش‌آموز، در پایه سوم ابتدایی 227 هزار و 183 درس دانش‌آموز، در پایه چهارم ابتدایی 283 هزار و 159 درس دانش‌آموز، در پایه پنجم ابتدایی، 299 هزار و 150 درس دانش‌آموز و در پایه ششم ابتدایی 358 هزار و 157 درس دانش‌آموز نیاز به تلاش بیشتر هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین مشکل دانش‌آموزان به ترتیب در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی است.
وی ادامه داد: در درس فارسی، به ترتیب دانش‌آموزان پایه اول و دوم مشکل دارند اما در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند؛ در درس علوم تجربی نیز دانش‌آموزان‌های پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند.
فاز دوم طرح جبران و تثبیت در حال اجراست
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فاز دوم طرح جبران و تثبیت، بر اساس نتایج ارزشیابی نوبت اول و عملکرد دانش‌آموزان در مدرسه در حال اجراست که دستورالعمل آن را به سراسر کشور برای مرحله دوم فرستادیم و اعلام کردیم دانش آموزانی که دارای ضعف تحصیلی هستند در طرح جبران و تثبیت، جلسات آموزش جبرانی داشته باشند که این ضعف‌ها تا حدودی جبران شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌ای را تحت عنوان «نذر آموزش» داریم که دانشجویان داوطلب حضور دارند و از ظرفیت‌شان برای جبران ضعف یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/
منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !