رشد 15 هزار و 532 واحدی شاخص بورس تهران


رشد 15 هزار و 532 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 15 هزار و 526 واحد به رقم یک میلیون و 522 هزار و775 واحد...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 15 هزار و 526 واحد به رقم یک میلیون و 522 هزار و775 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 4 هزار و 796 واحد به رقم 410 هزار و 310 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 58 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 12.7 میلیارد سهام حق‌تقدم وا وراق مالی در قالب 637 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 553 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی یک درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن 1.1 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.99 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس .87 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، شستا، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و ایران‌خودرو بوده‌اند .

در فرابورس ایران هم شاخص کل بورس با افزایش 76 واحد به رقم 20 هزار و 902 واحد رسید. همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 146 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به 354 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 343 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 722 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، پویا زرکان آق‌دره، سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان و مالی مهر آیندگان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد پلیمر آریاساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی رسیده است خوشبختانه اکثر شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی گذشته سود پیش‌بینی کرده و سود توزیع می‌کنند و خوشبختانه امسال در قالب ماده‌ای از قانون بودجه 1401 شرکت‌های بورسی و فرابورسی ملزم شده‌اند، سود سهامداران خرد را به صورت متمرکز و از طریق سجام واریز کنند.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید قبل از سرمایه‌گذاری مطالعه، مشورت و تحقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟