لهستان 35 نهاد و 15 فرد روس و بلاروس را تحریم کرد


لهستان 35 نهاد و 15 فرد روس و بلاروس را تحریم کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، لهستان نیز از اعمال تحریم‌هایی علیه نهادها و اشخاص روسی خبر داد. «ماریوس کامینسکی» وزیر کشور...

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، لهستان نیز از اعمال تحریم‌هایی علیه نهادها و اشخاص روسی خبر داد.

«ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان امرروز (سه‌شنبه) گفت که ورشو تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از جمله «گازپروم»، «نواتک»، «آکرون» و اشخاصی از روسیه و بلاروس اعمال کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این فهرست شامل شرکت‌هایی مانند گازپروم - که قبلا به عنوان بخشی از فعالیت‌های «یوروپول‌گاز» تحریم شده بود - و دیگر شرکت‌هایی مانند آکرون و الیگارش روسی «ویاچسلاو کانتور» که حدود ۲۰ درصد سهام شرکت لهستانی «آزوتی» را در اختیار دارد، همچنین تمام شرکت‌هایی که زغال سنگ روسی را به لهستانوارد می‌کردند و همچنین الیگارش‌های مرتبط با دولت بلاروس است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور لهستان، در مجموع، ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص روسی و بلاروسی که در حوزه انرژی در این کشور فعالیت می‌کردند، تحریم شدند.

پیش از این اما، «سانتیاگو کافایِرو» وزیر خارجه آرژانتین، علی‌رغم فشارهای گسترده آمریکا و اتحادیه اروپا بر کشورهای متحد خود در قاره‌های دیگر برای تبعیت از تحریم‌های ضد روسی و پیوستن به این محدودیت‌ها، با بیان اینکه اعمال تحریم راه مناسبی برای رسیدن به صلح نیست گفته بود کشورش به تحریم‌های ضد روسی نمی‌پیوندد. (جزئیات بیشتر)

حدود دو ماه قبل وبگاه «بلومبرگ» نوشته بود آمریکا و متحدانش با اعمال حدود ۳ هزار تحریم جدید علیه روسیه، باعث شدند این کشور در صدر کشورهای تحریم‌شده در جهان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان