رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و مرسدس CLA45 AMG


رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و مرسدس CLA45 AMG

در بریتانیا با حدود 50 هزار پوند می‌تواند سه خودروی اسپرت بسیار متفاوت خرید که همگی سریع و جذاب بوده و برای استفاده‌های روزانه هم مناسب هستند. این خودروها بی‌ام‌و M240i، پورشه 718 کیمن و مرسدس CLA45 S AMG هستند؛ اما از بین این سه خودرو، کدام‌یک بهترین است؟ ویدئوی جدیدی از اتوکار قصد دارد … The post رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و...

در بریتانیا با حدود ۵۰ هزار پوند می‌تواند سه خودروی اسپرت بسیار متفاوت خرید که همگی سریع و جذاب بوده و برای استفاده‌های روزانه هم مناسب هستند. این خودروها بی‌ام‌و M240i، پورشه ۷۱۸ کیمن و مرسدس CLA45 S AMG هستند؛ اما از بین این سه خودرو، کدام‌یک بهترین است؟ ویدئوی جدیدی از اتوکار قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و مرسدس CLA45 AMG

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. M240i تنها خودروی موتور جلو محرک عقب این جمع است و از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خط توربو استفاده می‌کند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در سوی دیگر میدان، CLA45 AMG را داریم که هرچند خودرویی چهارچرخ محرک است اما درواقع بر اساس یک سدان محرک جلو شکل گرفته است. زیر کاپوت این ماشین یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در آخر هم به کیمن می‌رسیم که کوپهٔ دودر موتور وسط و محرک عقب این جمع است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ تخت توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و مرسدس CLA45 AMG

این خودروها بسیار باهم متفاوت هستند و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که هرکدام را به انتخابی عالی در نوع خود تبدیل می‌کند. بااین‌حال، از نظر پویایی رانندگی مشخص است که برتری با کیمن خواهد بود. این ماشین از ابتدا به‌عنوان یک خودروی اسپرت توسعه پیدا کرده و به خاطر ترکیب موتور وسط، برای استفاده‌های روزمره خیلی کاربردی نخواهد بود. تنها هدف کیمن این است که یک خودروی پرفورمنس هیجان‌انگیز باشد. این در حالی است که M240i از صندلی‌های عقب، راحتی روزمره و صندوق بار کاربردی برخوردار است. در همین حال، هرچند CLA45 AMG کاربردی‌ترین خودروی این جمع به‌حساب می‌آید اما بر اساس کم‌هیجان‌ترین شاسی در بین این سه خودرو ساخته شده است چراکه زیر این پوسته درواقع یک هاچ‌بک محرک جلو قرار دارد.

رقابتی جالب بین بی ام و M240i، پورشه کیمن و مرسدس CLA45 AMG

بنابراین، فهمیدن اینکه کدام خودرو برای رانندگی بهتر خواهد بود آسان است: پورشه، زیرا این خودروی موتور وسط محرک عقبی است که از ابتدا به‌عنوان یک ماشین اسپرت توسعه پیدا کرده است. این یعنی بنز و بی‌ام‌و در این رویارویی باید بر سر جایگاه دوم رقابت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل