تشکیل قرارگاه فرهنگی، مسجد جامع ورامین را متحول کرد


تشکیل قرارگاه فرهنگی، مسجد جامع ورامین را متحول کرد

ورامین - ایرنا - مسئول قرارگاه فرهنگی و امام جماعت مسجد جامع ورامین گفت: با تشکیل قرارگاه فرهنگی مسجد جامع، تحولی گسترده در مسجد جامع تاریخی ای شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سید کمیل موسوی روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی مسجد جامع که امروز در اولین سالگرد تاسیس آن هستیم به منظور بر طرف کردن یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی شهرستان از مظلوم ترین بنای تاریخی فرهنگی، عبادی این دیار و به همت امور مساجد ایجاد شد.

وی افزود: مسجد جامع تاریخی ورامین در سالهای گذشته به سبب نبود امکانات نظارت و همچنین در نظر گرفته نشدن هویت مسجدی آن به طور مداوم و گسترده محلی برای آسیب های اجتماعی مثل فروش مواد مخدر، محل تجمع کارتن خواب ها، محل مصرف و رفت و آمد معتادان متجاهر و بزهکاران شده بود.

موسوی خاطر نشان کرد: همین امر موجب آسیب های بسیار زیادی به بنای ۷۰۰ ساله مسجد و روح معنوی و صفای فرهنگی آن شده و امنیت را در آن منطقه از بین برده بود.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده یادآور شد: در این مسیر با انتخاب امام جماعت، تشکیل هیات امنا و تاسیس قرارگاه فرهنگی مسجد جامع و همچنین در اولین اقدام برگزاری نمازهای یومیه، حضور مردم و استقرار نگهبانان مردمی درصد زیادی از آسیب های اجتماعی از بین رفت و مداومت در احیا هویت مسجدی این مکان عظیم و با معنویت موجب برقراری امنیت در پارک جوان و محله های اطراف شد.

مسئول قرارگاه فرهنگی مسجد جامع ورامین اضافه کرد : باوجود تمام بی مهری ها و همراهی نکردن از سوی برخی مسئولان حضور مردم موجب نشاط و تعالی مسجد جامع و سرازیر شدن سیلی از دغدغه مندان و فعالین فرهنگی به این نگین تاریخی شد.

وی افزود: نمونه بارز آن حضور چند هزار نفری مردم در مراسم مناجات های ۳۰ شبه ماه مبارک رمضان مسجد جامع بود که برای اولین بار در شهرستان برگزار و با استقبال گسترده‌ جوانان و خانواده ها قرار گرفت که ماه عسل مناجات های شبانه، حضور فراوان جمعیت است.

موسوی یادآور شد: حقیقتا حضور گسترده مردم در مراسم شب های قدر غیر قابل پیش بینی بود که با وجود به درازا کشیدن مراسم ها در حدود چهار ساعت خیل عظیمی از مردم و خانواده در این مراسم شرکت و ابراز رضایت و خوشنودی خویش را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا؛ مسجد جامع ورامین مربوط به دورهٔ ایلخانی و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر ورامین است، ساخت مسجد در دوره سلطان محمد خدابنده آغاز و در دوره پسرش، ابوسعید بهادرخان در ۷۲۲ هجری به پایان رسید.
مسجد جامع تاریخی ورامین شماره ۱۷۶ در تاریخ ثبت ملی ۱۳۱۰/۱۰/۱۵ ثبت ملی شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!