کارشناس هواشناسی: آسمان خراسان رضوی نیمه ابری است


کارشناس هواشناسی: آسمان خراسان رضوی نیمه ابری است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر آسمان در بیشتر نقاط استان نیمه ابری است و با توجه به ورود هوای ناپایدار جنوبی ضمن افزایش ابرناکی، بارش رگباری در جنوب استان رخ خواهد داد و سپس این سامانه با گسترش، نواحی مرتفع نیمه شمالی استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آذر رضایی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، این بارش به شکل رگباری همراه با وقوع رعد و برق و در برخی نواحی مستعد استان به شکل تگرگ است.

وی با اشاره به این که گسترش این سامانه باعث می‌شود چهارشنبه و پنجشنبه بارش رگباری در بیشتر نقاط استان رخ دهد ادامه داد: هر چند حجم این بارش‌ها زیاد نیست ولی با فعالیت این سامانه بر شدّت و وزش باد افزوده می‌شود و دمای استان تغییر چندانی نخواهد کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین ۱۵ و ۲۹ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرمترین ساعات به ۳۰ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۱۶ درجه بالای صفر برسد.

رضایی پور افزود: در این مدت، باخرز با ۱۱ درجه بالای صفر و داورزن و سرخس با ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند همچنین در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در سبزوار با ۶۱ کیلومتر در ساعت رخ داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در جا مانده