مردم استان همدان در شب‌های قدر 633 واحد خون اهدا کردند


مردم استان همدان در شب‌های قدر 633 واحد خون اهدا کردند

همدان- ایرنا- مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: مردم این استان در راستای نذر خون و همزمان با لیالی قدر 633 واحد خون اهدا کردند.

فاطمه یادگاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مومنان روزه دار در راستای نذر خون با حضور در مراکز انتقال خون در استان اقدام به اهدای خون می کنند.

وی اضافه کرد: اهدای خون در شب های قدر نسبت به دیگر شب های ماه مبارک رمضان افزایش می یابد هر چند طی چند سال گذشته نسبت به جلوگیری از افزایش شمار زیاد مراجعان در شب های احیا و توصیه به اهدای خون در دیگر شب ها فرهنگسازی صورت گرفته است.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان افزود: ساعت کاری مراکز انتقال خون در ماه رمضان تغییر کرده و تاکید پزشکان در این ماه به حضور روزه داران پس از افطار یا در صورت ضرورت ابتدای صبح برای اهدای خون بود.

یادگاری ادامه داد: مرکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان تا نیمه های شب فعال بودند و تا زمان پذیرش آخرین اهدا کننده فعالیت خود را ادامه دادند.

وی گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان انتقال خون در سالجاری دعوت از بانوان برای اهدای خون است چرا که سهم این قشر از جامعه در این باره بسیار اندک است.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان یادآوری کرد: حدود نیمی از جمعیت استان همدان را بانوان تشکیل می دهند اما سال گذشته سهم بانوان در اهدای خون ۲ درصد بوده بنابراین می توان با تبلیغ و اطلاع رسانی آنها را به این امر خیر و پسندیده دعوت کرد.

یادگاری خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای دولتی و عمومی در مناسبت های مختلف نسبت به اهدای خون اقدام می کنند که در این بین تنها کارکنان مرد برای اهدای خون حضور یافته و بانوان کارمند مشارکتی ندارند که امید می رود از این پس آنها نیز به همراه دیگر کارمندان در مراکز انتقال خون حضور یابند.

وی تاکید کرد: بانوان بین ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می توانند خون اهدا کنند و بانوان دارای مشکلات کم خونی، دارای بچه شیرخوار و باردار مجاز به اهدای خون نیستند هر چند پزشکان حاضر در مراکز انتقال خون پیش از خونگیری، نسبت به انجام آزمایش های لازم اقدام می کنند.

۳۶ هزار و ۲۰۳ نفر سال گذشته در استان همدان خون اهدا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!