کلاهبرداری چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی


کلاهبرداری چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان چوپان، با ترفندی خاص 78 سکه تاریخی تقلبی را به مبلغ یک میلیارد و 500میلیون ریال فروخته و متواری شده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری در قالب چوپان دروغگو، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: شاکی در تحقیقات انجام گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس مربوط به سکه‌های طلای تاریخی برروی گوشی من ارسال و وقتی که با فرد ارسال کننده تصاویر تماس گرفتم گفت «من یک چوپان هستم و این سکه‌ها را در بیابان پیدا کردم و نهایتاً با مانورهای متقلبانه مرا اغفال کرده و ۷۸ عدد سکه را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخت که پس از مراجعه به چند کارشناس متوجه تقلبی بودن آن‌ها شدم».

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: با اطلاعات به دست آمده از شاکی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه‌های تقلبی است، شناسایی و طی یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.

ترکیان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شده است، عنوان کرد: در بررسی‌ها و استعلامات انجام گرفته، مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جرم است و برای مرتکبان آن‌ها مجازات تعیین شده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران به دلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرأت شکایت کردن ندارند از آنها کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می‌یابند که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم از وارد شدن در این گونه معاملات خودداری کرده و با مواجهه با این گونه افراد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل