دستگیری زنانی که جیب بر حرفه‌ای بودند + عکس


چند زن سابقه دار مشهدی به اتهام جیب بری طی چند عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

مأموران دایره تجسس دو کلانتری در مشهد در اقداماتی اطلاعاتی رد متهمانی که از چندی قبل در پی یافتنشان بودند را در چند منطقه مشهد زدند و آن ها را به دام انداختند.

دستگیری زنانی که جیب بر حرفه‌ای بودند + عکس

جیب بری در خیابان

مرحله اول این عملیات را زنان پلیس کلانتری بانوان به اجرا درآوردند. مأموران دایره تجسس کلانتری سی و چهارم مشهد با رصد میدانی در محدوده میدان طبرسی به دو زن جوان مشکوک شدند و آن ها را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

مظنونان غافل از اینکه زیر ذره بین مجریان قانون هستند با توجه به شگردی ماهرانه کیف چند نفر از عابران پیاده را زدند. مأموران به محض رؤیت و احراز جرم از سوی متهمان، بلافاصله وارد عمل شدند و در عملیاتی غافل گیرانه بدون اینکه سارقان موفق به فرار شوند، آن ها را دستگیر کردند.

متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مجریان نظم و امنیت قانون نبودند و با ایجاد سروصدا قصد مظلوم نمایی و برهم زدن صحنه دستگیری خود را داشتند اما با پیوستن چند تیم دیگر از زنان پلیس، این افراد دستگیر و به کلانتری بانوان منتقل شدند.

متهمان که ابتدا خود را خواهر معرفی کرده بودند بعد از انتقال به کلانتری ۳۴، زمانی که دریافتند دستشان برای قانون رو شده با مقصر دانستن یکدیگر قصد بی گناه جلوه دادن خود را داشتند. متهمان در ادامه تحقیقات مدعی شدند که در خیابان ها تکدیگری می کنند. زنان پلیس در بازرسی بدنی از متهمان حدود یک میلیون تومان وجه نقد و چند اسکناس خارجی را کشف کردند. با این حال پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

سرقت از مسافران مسیر «بی .آر.تی»

مأموران کلانتری بانوان مشهد در یک عملیات دیگر در محدوده چهارراه برق زنی سارق را که از چندی پیش در پی دستگیری او بودند شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند. مجریان قانون این فرد را در حالی که تصمیم داشت سوار یکی از خطوط مسیر بی.آر .تی شود به دام انداختند.

مأموران کلانتری بانوان در بازرسی بدنی از متهم دستگیر شده دو دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به همراه یک کیف شانه ای را کشف و ضبط کردند. پس از انتقال متهم به کلانتر و بررسی یکی از گوشی های تلفن همراه، مالک آن شناسایی و مشخص شد که این زن سارق در یکی از ایستگاه ها خط بی.آر .تی تلفن همراه را از داخل کیف شاکی سرقت کرده است.

در ادامه تحقیقات این پرونده نیز مشخص شد که متهم به دام افتاده دارای سه سابقه کیفری می باشد که تاکنون سه مرتبه به زندان افتاده است. این زن جوان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی و کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

سرقت از مغازه های لوازم خانگی

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دیگر عملیات پلیس در یکی از مناطق حاشیه ای شهر، گفت: در این عملیات مأموران دایره تجسس کلانتری پنج تن یک سارق کش رو زن را در یکی از فروشگاه های لوازم خانگی به دام انداختند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: در این مأموریت، ضابطان قضایی کلانتری ۳۸ مشهد در پی دریافت گزارش سرقت از سوی مالک یک فروشگاه، بلافاصله وارد عمل شدند و سارق که زنی جوان بود را دستگیر کردند. در تحقیقات از این متهم مشخص شد که او با مراجعه به چند فروشگاه لوازم خانگی دیگر اقدام به سرقت یک دستگاه اتو بخار، سشوار، جارو شارژی و وسایل آشپزخانه کرده است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: بنا بر ادعای متهم، او لوازم سرقتی را در یک بازار روز به فروش رسانده. همچنین در بررسی مشخصات فردی این زن جوان مشخص شد که دارای سابقه کیفری بوده و دو مرتبه نیز به زندان افتاده است. این سارق حرفه ای نیز به همراه مستندات پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت و با حکم قضایی روانه زندان شد.

منبع: رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرقت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا