58 هکتار زمین شهرک‌های صنعتی استان سمنان در اختیار دانش‌بنیان‌ها است


58 هکتار زمین شهرک‌های صنعتی استان سمنان در اختیار دانش‌بنیان‌ها است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: 58 هکتار زمین در شهرکها و نواحی صنعتی این استان تاکنون به واحدهای صنعتی دانش‌بنیان اخصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باقری روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: تاکنون ۵۸ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان به ۴۰ واحد تولیدی دانش‌بنیان واگذار شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: یکی از تدابیر جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران استقرار واحدهای دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که بر این اساس اولویت اصلی در واگذاری زمین به شرکت‌های فناور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت و قابلیت واگذاری بیش ۷۲۰ هکتار اراضی دارای امکانات زیربنایی برای تحقق تولید اشتغال‌آفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: اکثر واگذاری‌های مجتمع‌های کارگاهی واحدهای خرد به علت محدودیت زمین در قالب مزایده است ولی به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها از این قاعده مستثنی شده‌اند.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۷۵۷۱ هکتار زمین در اختیار دارد که تاکنون ۳۲۹۹ قرارداد واگذاری به میزان ۱۹۵۳ هکتار منعقد شد و ۱۱۳۷ واحد بهره‌برداری شده در۹۱۵ هکتار از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان