بهره‌برداری از فاز اول مجموعه شوکت‌آباد بیرجند تا 2 ماه دیگر


بهره‌برداری از فاز اول مجموعه شوکت‌آباد بیرجند تا 2 ماه دیگر

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برای بهره‌برداری و راه‌اندازی فاز اول مجموعه تفریحی باغ و عمارت شوکت‌آباد بیرجند، فرصت دو ماهه تعیین کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده به منظور بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه بازسازی و مرمت باغ و عمارت شوکت‌آباد، از این مجموعه بازدید کرد.

بازدید میدانی شرایط به این مصوبات و نتایج ختم شد که سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت‌آباد طی مدت ۲ ماه نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری فاز اول مجموعه اقدام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در فاز یک پروژه، ساماندهی سرسرای ورودی باغ، راهرو، محوطه جزیره، ۱۰ اتاق مشرف به باغ به عنوان فضاهای اقامتی و تالارها مرمت و بازسازی می‌شوند تا برای استفاده و بهره‌برداری مردم و گردشگران مهیا شود.

عباس‌زاده افزود: براساس این مصوبات؛ اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرمت بنای استادسرا را در دستور کار خود قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار نیز نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن در فاز بعدی اقدام می‌کند.

بنابر این گزارش صدور مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از فاز اول مجموعه در اسرع وقت از دیگر تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید است.

زنده‌سازی باغ از محل درآمد موقوفه و استفاده از کمک‌های فنی جهاد کشاورزی برای احیای قنات مجموعه نیز از مصوبات این بازدید در حوزه اوقاف و امور خیریه استان اعلام شد.

فرماندار بیرجند، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این بازدید حضور داشتند.

باغ و عمارت شوکت‌آباد در پنج کیلومتری شرق بیرجند و مسیر بیرجند به زاهدان مربوط به دوران قاجاریه است و یکی از مناطق گردشگری مرکز استان محسوب می‌شود.

اراضی روستای شوکت‌آباد از جمله باغ و عمارت آن موقوفه است و میراث فرهنگی در ابنیه میراثی، نظارت دارد.

استاندار خراسان جنوبی در سیزدهم فروردین امسال روز طبیعت از مجموعه شوکت‌آباد بازدید و دستورات لازم را برای بهسازی این مجموعه صادر کرد.

تامین زیرساخت‌های لازم و بهسازی مجموعه تاریخی و تفریحی شوکت‌آباد بیرجند در پی بازدید استاندار خراسان جنوبی از این مجموعه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد