مبلغ فطریه در سال 1401+جزییات


مبلغ فطریه در سال 1401+جزییات

مبلغ فطریه در سال 1401 مشخص شد و بر اساس نظر مراجع مختلف ممکن است متفاوت باشد.

مبلغ فطریه در سال ۱۴۰۱ مشخص شد و هرکس باید بر اساس فتوای نظر مرجع تقلید خود باید نسبت به پرداخت زکات فطره خود اقدام نمایند. وقت پرداخت زکات فطره از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فقهای دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطره را بپردازند. اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً ادا کند.

پرداخت زکات فطره یکی از واجبات در روز عید فطر است. بر کسانی که اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند، پرداخت فطریه واجب است.

مبلغ فطریه ۱۴۰۱ آیت الله مکارم شیرازی

دفتر آیت الله سیستانی میزان و مبلغ فطریه امسال را برای فطریه بدل از آرد ۴۰ هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس نظر آیت الله مکارم شیرازی ، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۴۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است که مؤمنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند.

مبلغ فطریه در سال 1401+جزییات

کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۸ هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود؛ همچنین کفاره روزه عمد مبلغ ۴۸۰ هزار تومان است.

مبلغ فطریه ۱۴۰۱ حضرت آیت الله سیستانی

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی میزان و مبلغ فطریه امسال (۱۴۰۱ هجری شمسی / ۱۴۴۳ هجری قمری) را اعلام کرد.

از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد چهل (۴۰) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی (۲۲۵) هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، شصت (۶۰) هزار تومان تعیین شده است.

مبلغ فطریه ۱۴۰۱ دفتر رهبری

مبلغ فطریه 1401 رهبری پس از اعلام توسط دفتر آن مرجع عظیم الشان در همین خبر بروزرسانی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!