رأی یک پرونده قضایی پس از یک سال بلاتکلیفی صادر شد


رأی یک پرونده قضایی پس از یک سال بلاتکلیفی صادر شد

در پی ملاقات مردمی رئیس قوه قضائیه و دستورات رئیس کل دادگستری استان تهران ، رأی یک پرونده بلاتکلیف پس از یک‌سال صادر و به طرفین ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از قوه قضائیه، در جریان برنامه ملاقات مردمی رئیس دستگاه قضائی در روزهای پایانی سال، یکی از مراجعان مدعی شد که بیش از یک سال است که دادخواستی را به شعبه‌ای واقع در یکی از مجتمع‌های قضائی شهر تهران ارائه داده و تاکنون پس از تعیین دو نوبت وقت نظارت، همچنان پرونده وی منجر به صدور رأی یا تصمیم نهایی نشده‌است.

در ادامه رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز بلافاصله پس از دستور رئیس عدلیه به لطیف سروی معاون قضائی دادگستری استان تهران مأموریت داد تا ضمن حضور در شعبه قضائی مذکور، اولاً؛ دلایل تأخیر و تعلل در رسیدگی به پرونده یاد شده که موجب اطاله دادرسی شده است را احصاء و به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز ابلاغ کند. دوماً؛ ظرف یک ماه نسبت به انجام رسیدگی و صدور حکم مقتضی اقدام و نتیجه اعلام شود. سوما؛ دادرس شعبه فوق‌الذکر به‌منظور توضیح علت چگونگی تأخیر غیرمتعارف به هیأت نظارت قضات دادگستری استان تهران فراخوانده شود.

در نهایت با پیگیری‌های به‌عمل آمده، روز گذشته، رأی پرونده مذکور از سوی شعبه مربوطه صادر و به طرفین ابلاغ شد و گزارش اقدامات انجام شده نیز به رئیس دستگاه قضائی ارسال شد.

از زمان حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در رأس قوه قضائیه، دیدارهای مردمی توسط رئیس عدلیه و همچنین در استان تهران توسط رئیس کل دادگستری به صورت مستمر برگزار شده که نتایج و ثمرات قابل توجهی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

در ملاقات امروز اژه‌ای با مردم چه گذشت؟

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1625850

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج