پنجه‌ واکسن هراسان روی گلوی بیماران کرونا در قم


پنجه‌ واکسن هراسان روی گلوی بیماران کرونا در قم

قم-ایرنا- جلسه ستاد مدیریت بحران روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزار و طی آن از تبلیغات و قدرت رسانه ای گروه‌های واکسن‌هراسی در ایجاد ترس در بین مردم برای تزریق واکسن و تاثیر آن در مرگ و میرهای کرونایی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این جلسه، بیان کرد: همچنان میزان تجمعات و اجتماعات در قم بالا بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این تجمعات به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.

مهدی مصری با اشاره به مشکل تزریق واکسن در قم، ادامه داد: در حالی تزریق دُز چهارم واکسن برای سالمندان در سطح کشور آغاز شده که قم هنوز در پوشش دُز سوم با چالش همراه است.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی قم در راه اندازی واحدهای سیار واکسیناسیون اضافه کرد: بدلیل اهمیت سلامت و حفظ جان شهروندان، این دانشگاه به صورت نقطه ای به دنبال افزایش پوشش واکسیناسیون در گروه های پرخطر است.

مصری ابراز داشت: میزان مرگ و میرهای کرونایی در قم متناسب با متوسط کشوری است؛ واکسیناسیون ناقص از عوامل مهم در افزایش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر کارآیی واکسیناسیون در کاهش مرگ و میرهای کرونایی، تصریح کرد: در هرکدام از شهرهایی که پوشش واکسیناسیون بیشتر بوده میزان مرگ و میر و بستری های کرونایی کاهش چشمگیری داشته است.

وی با هشدار نسبت به خطر بیماری کرونا در گروه سنی نوجوانان و کودکان ابراز داشت: حدود نیمی از بستری های بیمارستانی قم را این گروه سنی تشکیل می دهد که برخی از آنها به دلیل ابتلا به ویروس های فصلی در بیمارستان بستری هستند.د.

واکسن‌هراسی از عوامل اصلی کُندی واکسیناسیون در قم

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بخش خلجستان در وضعیت قرمز و شهرستان جعفرآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

علی رضا کوهپایی بیان کرد: طی یک هفته از ۵۰۳ نفر در طرح شهید سلیمانی رهگیری انجام شده است، خاطرنشان کرد: تزریق دُز دوم و سوم واکسن در قم رضایتبخش نیست و از متوسط کشوری کمتر است.

وی با اشاره به گزارش اپیدمیولوژی کرونا تا ششم اردیبهشت ماه جاری یادآور شد: واکسن هراسی یکی از عوامل اصلی و مهم در کاهش استقبال و رغبت مردم به تزریق واکسن به خصوص در دُز سوم آن است.

کوهپایی با انتقاد از قدرت رسانه ای گروه های واکسن هراس در قم تصریح کرد: برای توسعه و افزایش ضریب واکسیناسیون در این استان در مرتبه اول باید با روشنگری هراس از تزریق واکسن در بین مردم از بین برود.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: میزان مرگ و میر کرونایی در قم در مقایسه با سایر استانهای کشور وضعیت عادی دارد و تعداد مرگ و میرها در این استان بیشتر از استانهای دیگر نیست و درصد مرگ به بستری حدود ۶ درصد در پیک ششم بوده که کمتر از پیک پنجم را نشان می دهد.

کوهپایی با بیان اینکه میانگین سنی فوتی های کرونایی در پیک ششم ۷۱ سال بوده است، نسبت به افزایش ضریب واکسیناسیون در گروه های پرخطر تاکید کرد.

هر هفته فقط یک درصد افزایش پوشش واکسیناسیون در قم

عباس ذاکریان فرماندار قم نیز در ادامه با اشاره به روند کند واکسیناسیون عمومی در قم بیان کرد: بصورت متوسط هر هفته فقط یک درصد به پوشش واکسیناسیون عمومی کرونا در قم افزوده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در ادامه با انتقاد از پیشنهاد شورای اسلامی شهر در افزایش صد در صدی نرخ سرویس مدارس بیان کرد: سرویس مدارس مهمترین جنبه اعتراضی والدین پس از بازگشایی مدارس بوده است.

علی رضا رحیمی تصریح کرد: آموزش و پرورش از زمان بازگشایی مدارس تلاش کرده تا فاصله گذاری مورد نظر را بصورت دقیقی اجرا کند و هم اکنون در فاصله ۳ هفته تا پایان سال تحصیلی هیچ کلاس غیرحضوری در این استان دایر نیست.

وی یادآور شد: از حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل اداری و فرهنگیان استان قم حدود ۴ درصد هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند.

همچنین حجت الاسلام علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز بیان کرد: نماز عید فطر در شبستان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر با اتصال به فضاهای روباز اقامه خواهد شد.

علی رضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم نیز در ادامه این جلسه، خاطرنشان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان ضریب اشغال تخت های اقامتی قم ۵۰ درصد کاهش و به حدود ۵۵ درصد رسیده است.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز و از روز ششم اسفندماه به رنگ نارنجی درآمده بود، از بیست و هشتم اسفندماه به رنگ زرد تغییر کرد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها