معاون استاندار: عادی‌انگاری کرونا رویه خطرناکی در قم است


معاون استاندار: عادی‌انگاری کرونا رویه خطرناکی در قم است

قم-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با انتقاد از عادی انگاری کرونا در قم گفت: به هیچ وجه نباید اجازه عادی‌انگاری بیماری در بین مردم و مسوولان تبدیل به یک رویه‌اشتباه و خطرآفرین شود.

احمد حاجی زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در سالن کرامت استانداری قم، با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح دستگاه های اجرایی بیان کرد: تمام ظرفیت های موجود برای افزایش میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی باید مورد توجه مدیران ادارات قم باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با تاکید بر الزام صدور کارت شناسایی به اتباع خارجی و تزریق واکسن به آنها، عنوان کرد: حضور پرتعداد اتباع و عدم اطلاع از واکسیناسیون آنها یکی از نگرانی های مهم استان در مساله مدیریت کرونا است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی ورود خودرو به قم در شب های قدر، یادآور شد: این حجم از ورودی غیرقابل پیش بینی زائر به قم برای مجموعه مدیریت استان قابل تصور نبود و طی سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به راهپیمایی روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان گفت: این راهپیمایی باید با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام و ماسک و اقلام بهداشتی در بین مردم در طول مسیرهای پیش بینی شده توزیع شود.

حاجی زاده با اشاره به اقامه نماز عید فطر نیز در حرم مطهر و برخی مکان های مذهبی و زیارتی قم خاطرنشان کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی در اقامه این آیین دینی مورد تاکید مسوولان استان است.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز و از روز ششم اسفندماه به رنگ نارنجی درآمده بود، از بیست و هشتم اسفندماه به رنگ زرد تغییر کرد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند