فرماندار خوسف برای تأمین زیر ساخت های مجتمع گیاهان دارویی قول مساعد داد


فرماندار خوسف برای تأمین زیر ساخت های مجتمع گیاهان دارویی قول مساعد داد

سرپرست فرماندار خوسف برای حل مشکلات مربوط به زمین و زیرساخت‌های مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی ایمانی»، امروز ( ۷ اردیبهشت) در جریان بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در معرفی محصولات استراتژیک منطقه تلاش خوبی داشته که جای قدردانی دارد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه اگر بین سه بخش تولید، علم و بازار ارتباط و هماهنگی برقرار نشود هیچ کدام اثربخش نخواهد بود، افزود: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان ارتباط خوبی بین علم و بازار را فراهم کرده است که با توجه به دغدغه های نظام تولید و علم باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی تصریح کرد: تنها ارتباط بین دانش و صنعت کافی نیست و باید ارتباطی بین علم و بازار نیز فراهم شود چراکه دانش ارزش افزوده زیادی را در محصول ایجاد می کند لذا برای پیشرفت این کشور چاره‌ای نیست جز اینکه ظرفیت‌های مختلف را شناسایی کنیم.

سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: این منطقه ظرفیت های خاص و نیروی انسانی توانمندی دارد که برای تحول می توان از آنها استفاده کرد، همچنین با ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها می ‌توان سرمایه بزرگی را برای منطقه فراهم کرد.

وی بر ارتباط بین بازار، صنعت، تجارت و علم تاکید کرد و گفت: تاکنون جهاددانشگاهی بستر این ارتباط را فراهم کرده است.

در جریان این بازدید سرپرست فرماندار خوسف برای حل مشکلات مربوط به زمین و زیرساخت‌های مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی قول مساعد داد.

«جلال الدین صادقی»، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سال ۹۴ ماموریتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و استراتژیک استان همانند عناب، زرشک و زعفران را بر عهده گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سایت جامع گیاهان استراتژیک استان با برند بیرناب با هدف تکمیل زنجیره ارزش تولید، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و استراتژیک خراسان جنوبی، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این سایت علاوه بر فروش محصولات استراتژیک در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های دانش بنیان این محصولات و تولیدات علمی و همچنین مشاوره‌های علمی را ارائه می‌ دهد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق