بحران اوکراین درآمد یوتیوب را کاهش داد


بحران اوکراین درآمد یوتیوب را کاهش داد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت آلفابت که مالک شرکت گوگل و یوتیوب به شمار می‌رود شب گذشته در گزارش سه ماهه نخست امسال اعلام کرد که به خاطر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین درآمد...

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت آلفابت که مالک شرکت گوگل و یوتیوب به شمار می‌رود شب گذشته در گزارش سه ماهه نخست امسال اعلام کرد که به خاطر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین درآمد یوتیوب از محل فروش تبلیغات کاهش یافته است.

آلفابت که بزرگ‌ترین ارائه دهنده موتورجستجو و ویدئو در جهان به شمار می‌رود طی دو سال گذشته و به خاطر شیوع ویروس کرونا و اجبار مردم برای رفتن به سمت فعالیت‌های برخط سود خوبی به جیب زده است.

کارشناسان می‌گویند: افزایش تورم، کمبود محصولات، در کنار بروز درگیری نظامی باعث شده تا شرکت‌ها فعالیت‌های تبلیغی را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند.

روس پورات، مدیر مالی شرکت آلفابت نیز گفته که هنوز زود است که درباره بهبود اوضاع فروش پس از افت آن با آغاز درگیری نظامی روسیه و اوکراین صحبت کنیم.

وی همچنین هشدار داده که افزایش ارزش دلار می‌توان طی ماه‌های آینده روی فروش کالاها تأثیر منفی بگذارد. در حالی که طی دو سال گذشته ارزش سهام آلفابت 90 درصد رشد کرده اما انتشار این گزارش باعث شد تا در معاملات شب گذشته 2.5 درصد منفی شود.

یوتیوب در سه ماهه نخست امسال از محل فروش تبلیغات 6.9 میلیارد دلار درآمد داشته است. پورات می‌گوید: بحران اوکراین تأثیر قابل توجهی روی درآمد یوتیوب داشته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان