رییس دادگستری خلخال: امر به معروف ونهی از منکر در حال فراموشی است


رییس دادگستری خلخال: امر به معروف ونهی از منکر در حال فراموشی است

اردبیل-ایرنا -رییس دادگستری خلخال گفت:عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش جرایم در جامعه ناشی از بی‌تفاوتی به فریضه واجب الهی و فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایرنا علی نباتی در جریان برگزاری میز خدمت دادگستری خلخال در مسجد حضرت ابولفضل (ع) و در جمع اهالی خیابان آیت الله کاشانی این شهر اظهار کرد: بی‌تفاوتی به معروفات و منکرات از آفات بزرگ جامعه بوده و باید تلاش شود تا با بکارگیری از همه ظرفیت‌های موجود، فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در بین همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان نهادینه و از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

رییس دادگستری خلخال اظهار کرد: موضوع بی‌تفاوتی در جامعه امروز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و در راستای دست‌یابی به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی تلاش می‌شود با تشکیل کارگروه‌های مطالبه‌گری جهادی و مردمی، فرهنگ توجه به معنویات و اخلاقیات جایگزین فرهنگ بی تفاوتی‌ در جامعه شود.

وی با بیان اینکه افزایش جرایم کیفری هم چون سرقت، کلاهبرداری، اعتیاد، فروش مواد مخدر، قاچاق کالا، مفاسد اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی هم چون طلاق در جامعه نتیجه تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، اظهار کرد: تضییع حقوق شهروندی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، آلودگی‌های صوتی و ایجاد مزاحمت از سوی رانندگان خاطی خودرو و موتورسیکلت،عدم تکریم ارباب رجوع در برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، افزایش جرائم مربوط به سرقت‌های خرد و افزایش طلاق توافقی نتیجه بی‌توجهی به این امر واجب الهی است.

نباتی ادامه داد: تشکیل پرونده‌ای با مضمون کلاهبرداری مالی و با ۳۸۰ نفر شاکی در دادگستری نمونه‌ای از عدم پایبندی به اصول اخلاقی تعریف شده در دین، بی توجهی به معنویات و مسائل اعتقادی در جامعه امروزی است.

رئیس دادگستری خلخال افزود: در حالی که امر به معروف و نهی از منکر، در همه مسائل زندگی روزمره انسان باید رعایت شود اما تلقی برخی از افراد این است که وظیفه افراد در قابل این فریضه واجب الهی فقط توجه به رعایت حجاب بانوان است، در صورتی که «منکر» و «معروف» معانی و مصادیق وسیعی دارند.

وی از هدف برگزاری میز خدمت دادگستری را دیدار چهره به چهره با مردم، آشنایی با مسائل و مشکلات اجتماعی، آگاهی از آخرین وضعیت عمران شهری در مناطق مختلف شهر و چگونگی نحوه خدمات‌رسانی از سوی شهرداری و همچنین رسیدگی به مشکلات قضایی مردم بدون مراجعه به دستگاه قضایی اعلام کرد.

نباتی همچنین گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و تاکید رئیس قوه قضاییه برای دیدارهای مردمی و گفت‌ وگوی چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم، برای بررسی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنان، هر ماه میز خدمت دستگاه قضایی خلخال در یکی از مساجد این شهر و با حضور مسوولین قضایی، اجرایی، نظامی و انتظامی تشکیل و به درخواست‌های حقوقی مردم رسیدگی خواهد شد.

در این مراسم قضات دادگستری به همراه فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، نماینده فرمانده سپاه وهمچنین مسوولین اجرایی به سوالات و درخواست‌های اهالی خیابان آیت الله کاشانی خلخال پاسخ گفته و درخواست‌های مکتوب حقوقی اهالی جمع بندی و برای رسیدگی به دادگستری خلخال انتقال یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا