مدیرعامل ایران خودرو:کاری می کنیم دیگر به خودروسازی توهین نشود


مدیرعامل ایران خودرو:کاری می کنیم دیگر به خودروسازی توهین نشود

به گزارش صنعت نویس، مهدی خطیبی، در مراسم رونمایی و تولید اولین کامیون کِشنده با گیربکس اتوماتیک در کشور، گفت: کار را به گونه ای پیش می‌بریم که رییس پلیس راهور و جانشین وی دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد.وی در ادامه گفت: آن‌قدر تلاش خواهیم کرد که برخی افراد به خودشان اجازه ندهند به این صنعت توهین کنند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برود....

به گزارش صنعت نویس، مهدی خطیبی، در مراسم رونمایی و تولید اولین کامیون کِشنده با گیربکس اتوماتیک در کشور، گفت: کار را به گونه ای پیش می‌بریم که رییس پلیس راهور و جانشین وی دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد.وی در ادامه گفت: آن‌قدر تلاش خواهیم کرد که برخی افراد به خودشان اجازه ندهند به این صنعت توهین کنند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برود. وی ادامه داد که فشارهایی که امروز به صنعت خودرو وارد می شود، انگیزه های ما را بیشتر کرده است. بسیاری از مسایلی که امروز به عنوان انتقاد مطرح می شود نیازمند کارهای کارشناسی است.وی در ادامه، با بیان این‌که کِشنده جدید ایران‌خودرو دیزل قطعا اتفاق بی‌نظیری را در صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد، اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های فنی و غنای این محصول، قطعا با ورود به جاده‌ها و فضای کسب و کار کشور، موجب کمک به ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی خواهد شد.
وی از قرار ماهانه برای معرفی دست‌کم یک دستاورد گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: در سال جاری اتفاقات بی نظیری برای این خودروساز تجاری رخ خواهد داد که زیربنا و مقدمات آن در دوره‌های قبل فراهم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو، گفت: این شورا متشکل از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، انجمن خودروسازان و دو انجمن فعال در قطعه سازی است. در فضای پرتنش و غبارآلود حال حاضر، آن‌چه لازم است اتحاد دو انجمن است که شکل گرفته و در شورای هماهنگی مورد استقبال قرار گرفت. این اتحاد و همدلی در جهت افرایش تولید باکیفیت در صنعت خودرو خواهد بود و امید است شاهد اتفاقات خوب و بی نظیری در این عرصه باشیم.
وی با بیان این‌که در گروه صنعتی ایران خودرو عرضه حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای اسفندماه تا روز ششم اردیبهشت‌ماه صورت گرفته که این اقدام در چند سال گذشته ایران خودرو بی‌سابقه بوده است، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، تحویل بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه در یک روز به مردم که ۱۱۰۰ دستگاه آن به صورت حضوری بوده، اتفاق بسیار مهم و مبارکی است که از منظر لجستیک کار مشکلی است.وی با اشاره به این‌که در تمامی سایت‌های‌ متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو، تعداد خودروهای کف به ۳۹ هزار دستگاه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۵ هزار دستگاه معطل یک قطعه دارای چیپ‌ست است که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در کشور صادر کننده، تامین و واردات آن به تاخیر افتاده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که از ابتدای خرداد ماه امسال، طی سه برنامه که در نظر گرفته‌ایم، تولید خودروهای ناقص برای همیشه متوقف خواهد شد، تاکید کرد: از این پس معضلی به نام خودروی کف نخواهیم داشت. این موضوع تاثیر بسیاری در سودآوری مجموعه دارد.وی در ادامه یادآور شد: اگر در سال گذشته عبور مستقیم داشتیم و تولید خودروی ناقص صورت نمی گرفت، چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی هزینه داشتیم، همچنین کیفیت محصولات ۲۵ درصد افزایش می‌یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی