امام جمعه بجنورد: حل مشکل مردم نیازمند وحدت رویه بین اعضای شوراهاست


امام جمعه بجنورد: حل مشکل مردم نیازمند وحدت رویه بین اعضای شوراهاست

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد وحدت و همدلی رمز موفقیت شوراهای اسلامی دانست و گفت: وحدت در بین اعضای این قشر تاثیرگذار باید تقویت شود تا به مشکلات مردم بهتر رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز چهارشنبه در همایش روز شوراها در مصلای بجنورد با اشاره به نقش و اهمیت انتخابات و جایگاه شورا در نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: شورا به معنای دادن حق انتخاب و دخالت شهروندان در تعیین سرنوشت خود و شهر است و کسانی که به عنوان شورا در قبال رای مردم قبول مسئولیت می‌کنند، تکلیفی بر عهده می‌گیرند که هم باید در پیشگاه خدا و هم در برابر مردم پاسخ‌گو باشند.

وی با اشاره به اینکه شورا یعنی محلی برای خرد جمعی و باید خروجی تصمیمات آن در مسیری سالم و در راستای خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: احترام متقابل بین اعضای شورا می‌تواند به همدلی بیشتر و انسجام آن کمک کند.

امام جمعه بجنورد، مشورت و همفکری را پایه و اساس شوراها دانست و اظهار داشت: شوراها باید اصول الهی و منافع مردمی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با مشورت و همفکری در صدد رفع مشکلات مردم باشند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید در کنار یکدیگر مشورت و تصمیم نهایی بگیرند و در انتها از مصوبات حمایت کنند و اگر شوراها جزیره ای عمل کنندف مشکلات مردم بیشتر می شود.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: در موارد زیادی افراد، کار خلاف را به شوراها دیکته می کنند و اینجاست که اعضای شورا باید نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا و به صورت قاطع و فارغ از روابط خویشاوندی تنها به فکر منافع مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: شوراها نماینده جناح، حزب، گروه و قشر خاصی نیستند و تنها منافع همگانی شهر و روستا را به صورت صریح و شفاف در نظر بگیرند و هر چند که در این مسیر نارضایتی هایی نیز ایجاد می شود ولی ولی باید به قانون اکتفا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: شورا تکلیفی شرعی است و اگر کسی در روستاها شرایط انجام این مهم را دارد باید در پذیرفتن این مسوولیت پیشقدم باشد و میدانی به مشکلات مردم رسیدگی کند.

۹ اردیبهشت ماه سالروز فرمان امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شوراها در سال ۱۳۵۸ و این روز در تقویم روز شوراها نام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد