نقش محیط زندگی در ابتلا به دیابت نوع 2


نقش محیط زندگی در ابتلا به دیابت نوع 2

نتایج یک بررسی نشان داد: زندگی در نزدیکی رستورانهای فست فود در جنوب آسیا با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایسنا، در سطح جهان، شیوع دیابت نوع 2 در حال افزایش است. نتایج مطالعه ‌انجام شده توسط متخصصان انگلیسی نشان داد که زندگی در نزدیکی فست فودها فروشی‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. محیط...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایسنا، در سطح جهان، شیوع دیابت نوع ۲ در حال افزایش است. نتایج مطالعه ‌انجام شده توسط متخصصان انگلیسی نشان داد که زندگی در نزدیکی فست فودها فروشی‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

محیط های غذایی بر نوع رژیم غذایی و چاقی که دو عامل خطر در بروز دیابت نوع ۲ هستند تأثیرگذار است. با این حال، رابطه بین محیط زندگی و رژیم غذایی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​به خوبی درک نشده است.

برای بررسی ارتباط بین تراکم و نزدیکی محیط زندگی به مراکز فروش مواد غذایی سالم و ناسالم و دیابت، متخصصان داده‌های سلامت ۱۲ هزار و ۱۶۷ نفر در بنگلادش و سریلانکا را در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ارزیابی کردند.

آنها همچنین سابقه تشخیص دیابت و سطح قند خون ناشتا را از ساکنان مناطق شهری و روستایی جمع آوری کردند. سپس محیط زندگی این افراد را بر اساس نزدیکی به مراکز فروش مواد غذایی و نوع مواد غذایی طبقه بندی کردند.

به گزارش نیوز مدیکال، محققان دریافتند که تراکم بیشتر فروشنده‌های فست فود در نزدیکی محل زندگی افراد با افزایش هشت درصدی احتمال تشخیص دیابت در آنها مرتبط است. علاوه بر این، زنان و افراد پردرآمد بیشتر احتمال دارد که سطح قند خون بالاتری داشته باشند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!