پخش مستند دکتر اسلامی ندوشن از صداوسیما


پخش مستند دکتر اسلامی ندوشن از صداوسیما

محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از 50 مجلد در موضوعات گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شد.

مستند «سایه سرو بلند» به بهانه درگذشت محمد علی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه 1401ساعت 19:00 و تکرار آن در ساعت های 1 بامداد و 9 صبح پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

در این مستند پرتره چهره هایی چون امیربانو کریمی چهره ماندگار زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه تهران، منصوره اتحادیه تاریخ نگار برجسته و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر ادیب و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات درباره جایگاه و اهمیت «اسلامی ندوشن» در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان سخن گفته اند.

تهیه کننده مستند تلویزیونی «سایه سرو بلند» مصطفی رزاق کریمی، کارگردانی آن عطیه زارعی آرندی و مجری طرح این مستند نیز سعید وزیری است.

این مستند از مجموعه 10 قسمتی است که به سفارش شبکه مستند سیما و به تهیه کنندگی مصطفی رزاق کریمی درباره 10 چهره از مفاخر برجسته فرهنگی و علمی کشور تهیه شده است.

مشاور رسانه ای این مجموعه صدرا صدوقی روزنامه نگار حوزه اندیشه و تاریخ است.

محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از ۵۰ مجلد در موضوعات گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشرشد.

از جمله آثار این استاد فقید می‌توان به «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی وجدان ایران»، «تأمّل در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «نامه نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به دنبال سایه همای»، «ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم»، «سخن‌ها را بشنویم»، «ایران و تنهائیش»، «ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟»، «مرز‌های ناپیدا»، «شور زندگی» (وان گوگ)، «روزها» (سرگذشت - در چهار جلد)، «باغ سبز عشق»، «ابر زمانه و ابر زلف»، «افسانه افسون»، «دیدن دگر آموز»، «شنیدن دگر آموز»، «جام جهان‌بین» و «آوا‌ها و ایماها» اشاره کرد.

این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401 پس از یک دوره بیماری در سن 97 سالگی در کانادا دارفانی را وداع گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل