سریال‌هایی در مورد شهیدان در راه آنتن تلویزیون


سریال‌هایی در مورد شهیدان در راه آنتن تلویزیون

خراسان نوشت: فیلمبرداری «راز ناتمام» ساخته علی و امین امانی و «عاشورا» اثر هادی حجازی‌فر به ترتیب درباره شهیدان محمدجواد باهنر و مهدی باکری به پایان رسیده است و حمید زرگرنژاد، محمدحسین لطیفی و حبیب والی‌نژاد مشغول ساخت سریال‌هایی دربـــاره شهیدان حاج قـاسـم سلیمانی، محمد بروجردی و علی صیاد شیرازی هستند.

این روزها تعدادی از سینماگران مانند حمید زرگرنژاد، محمدحسین لطیفی و حبیب والی‌نژاد سراغ روایت قصه زندگی شهدا رفته‌اند و مشغول تهیه و ساخت سریال‌هایی دربـــاره شهید ســـردار قـاسـم سلیمانی، شهید محمد بروجردی و شهید علی صیاد شیرازی هستند. پیش از این آثار نیز دو مجموعه «راز ناتمام» ساخته علی و امین امانی و «عاشورا» اثر هادی حجازی‌فر درباره شهید محمدجواد باهنر و شهید مهدی باکری جلوی دوربین رفته بود.

سریال «ترور» درباره نقش حاج قاسم در منطقه

پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی صحبت‌هایی درباره لزوم ساخت سریال با محوریت این شهید مطرح شد. شهریور ۹۹ شایعه سپردن این سریال به ابراهیم حاتمی‌کیا پیچید، اما طولی نکشید که این شایعه توسط روابـط‌عمومی سازمان اوج تکذیب شد. در نهایت دی ۱۴۰۰ خبر رسمی ساخت مجموعه‌ای درباره این شهید با همکاری حمید زرگرنژاد و حامد عنقا به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده منتشر شد. این سریال که «ترور» نام دارد به اهمیت شهید سلیمانی در تامین امنیت منطقه می‌پردازد. فعلا خبر جدیدی از این پروژه منتشر نشده است.

دو سریال برای شهید بروجردی

محمدحسین لطیفی پس از تولید سریال تاریخی و پرزحمت «سنجرخان»، سراغ روایت زندگی شهید محمد بروجردی رفت. او مجموعه «غربت» را براساس کتاب زندگی‌نامه شهید با نام «محمد؛ مسیح کردستان» جلوی دوربین خواهد برد. دی ۱۴۰۰ خبر رسید که این پروژه آخرین مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند و گروه مشغول انتخاب بازیگران بودند. طبق گفته لطیفی قرار است در این مجموعه از چهره‌های جدید و کمتردیده شده استفاده شود. جالب آن که تلویزیون یک سریال دیگر را نیز درباره شهید بروجردی می‌سازد؛ سریالی که هنوز در مرحله فیلمنامه است و کارگردان آن معرفی نشده است.

پـروژه تلویزیونی شهید صیاد شیرازی به جریان می‌افتد؟

یکی از شهدایی که تلویزیون از مدت‌ها قبل تصمیم داشت اثـری را دربــاره زندگی او تولید کند شهید علی صیاد شیرازی اسـت. قـرار بود محمدرضا شفیعی سریالی با محوریت شهید صیاد شیرازی جلوی دوربین ببرد، اما طبق گفته شفیعی سریال به گروه دیگری سپرده شد و او از ساخت این مجموعه انصراف داد. خیلی قبل‌تر یعنی سال ۹۳ نیز خبر ساخت سریال «صیاد دل‌ها» منتشر و از مجید مظفری به عنوان کارگردان احتمالی این مجموعه نام برده شد، اما به تولید نرسید. بالاخره فروردین ۱۴۰۰ با انتخاب حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده پروژه و برگزاری جلسات نویسندگان سریال با ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش، مقدمات ساخت این مجموعه رسما آغاز شد. هنوز خبری از انتخاب کارگردان این اثر منتشر نشده است.

ادای دین «عاشورا» به شهید باکری

مجموعه «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر یکی از مهم‌ترین پـروژه‌هـایـی اسـت که با محوریت زندگی شهدا ساخته شده است. طبق آن‌چه در نسخه سینمایی این مجموعه دیدیم، حجازی‌فر موفق شده رشادت‌ها و تلاش‌های شهید مهدی باکری را در دوران دفاع مقدس به تصویر بکشد و همزمان به زندگی خانوادگی و جایگاه او به عنوان فرمانده جنگ بپردازد. هادی حجازی‌فر نقش مهدی باکری، وحید حجازی‌فر نقش حمید باکری و ژیال شاهی نقش همسر مهدی باکری را در این مجموعه ایفا کرده‌اند. طبق گفته هادی حجازی‌فر احتمالا این سریال اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت مهدی باکری پخش خواهد شد.

اولین رئیس‌جمهور شهید در قاب یک سریال

یکی دیگر از تولیدات تلویزیون درباره شهدا مجموعه «راز ناتمام» ساخته مشترک علی و امین امانی است، با این تفاوت که تصویربرداری «راز ناتمام» به پایان رسیده و این مجموعه آماده پخش است. قصه این مجموعه که به اتفاقات پس از جنگ تحمیلی و ترور شهیدان رجایی و باهنر می‌پردازد ، روی زندگی شهید باهنر تمرکز دارد، اما به تناسب قصه در سریال شاهد حضور شهید بهشتی و شهید رجایی نیز خواهیم بود. فرهاد جم نقش شهید باهنر را برعهده داشته، سیدجواد هاشمی نقش شهید رجایی و رامین راسـتـاد نقش آیــت الله هاشمی رفسنجانی را بازی کرده‌اند. قرار است این مجموعه نیمه اول امسال به آنتن برسد.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1626104

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان