اردوی بانوان کاراته در تهران؛ خبری از«عباسعلی» نیست/ آزمون فدراسیون کاراته برای مقابله با ورزشکارسالاری


اردوی بانوان کاراته در تهران؛ خبری از«عباسعلی» نیست/ آزمون فدراسیون کاراته برای مقابله با ورزشکارسالاری

تهران- ایرنا- مرحله چهارم از اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کاراته بانوان در حالی آغاز شده است که بازهم خبری از «حمیده عباسعلی» نیست. بانوی المپیکی که هشت ماه از جراحی زانوی او گذشته و حضور در ورلدگیمز و سپس بازی‌های آسیایی را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا؛ کاراته ایران سال شلوغی را در پیش دارد و باید در رویدادهای مهمی چون بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند.

در این راستا، مرحله چهارم اردوهای آماده‌سازی این تیم در حال پیگیری است و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

۱۱ کاراته‌کا در اردو حاضر هستند. سارا بهمنیار و معصومه محسنیان در منهای ۵۰، طراوت خاکسار، فاطمه سعادتی و آویشن باقری در منهای ۵۵، رزیتا علیپور و آتوسا گلشادنژاد در منهای ۶۱، مبینا حیدری و مبینا کاویانی در منهای ۶۸ و شیما آل‌سعدی و لیلا برجعلی در مثبت ۶۸ کیلوگرم اردونشینان تیم ملی کاراته هستند.

اما در حالی که بانوان کاراته زیر نظر کادر فنی تمرینات را با قدرت پیگیری می‌کنند تا در مسابقات مهم پیش‌رو به موفقیت برسند، بازهم خبری از «حمیده عباسعلی» نیست.

ملی‌پوش کاراته ایران که در المپیک توکیو دست خالی ماند و در مبارزه آخر دوباره دچار آسیب دیدگی شد. او اوایل شهریورماه سال گذشته زانوی مصدوم خود را برای دومین مرتبه جراحی کرد.

با گذشت هشت ماه از زمان جراحی او باید در این چند ماه آمادگی خودش را به طور کامل به دست آورده باشد. ورزشکاران حرفه‌ای پس از جراحی رباط صلیبی در بیشترین حالت، ۶ ماه زمان برای بازگشت به تمرین و مسابقات نیاز دارند اما از زمان جراحی عباسعلی هشت ماه گذشته است.

اردوی بانوان کاراته در تهران؛ خبری از«عباسعلی» نیست/ آزمون فدراسیون کاراته برای مقابله با ورزشکارسالاری

با این حال وی در تمرینات حضور ندارد و شنیده می‌شود اکنون در خارج از کشور است.

«اشرف امینی» نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در این خصوص به ایرنا، گفت: با عباسعلی صحبت کردم و او اعلام کرد که ایران نیست و خودش را برای ورلدگیمز آماده می‌کند.

وی افزود: او نمی خواهد در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا حضور یابد و پس از اینکه در ورلدگیمز روی تاتامی رفت به ایران خواهد آمد تا به اردو ملحق شود.

امینی در پاسخ به این سوال که این تصمیم نمونه بارز بازیکن سالاری محسوب شده و حق نفراتی که اکنون در اردو هستند پایمال خواهد شد، گفت: تمام جوانب را بررسی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حق ورزشکاری از بین برود. باید ابتدا عملکرد عباسعلی در ورلدگیمز و نفراتی که به قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند را بسنجیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: انتخابی خواهیم داشت و برای بازی‌های آسیایی هانگژو نیز فیلترهای مختلفی برای انتخاب نفرات وجود دارد و مطمئن باشید حقی پایمال نخواهد شد.

این در حالی است که انتخابی‌های تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در سه رویداد مهم پیش‌رو، خردادماه برگزار خواهد شد تا تکلیف نفرات اعزامی مشخص شود. امیدواریم مسوولان فدراسیون اجازه ندهند حق نفرات جوان و باانگیزه‌ای که اکنون در اردو هستند و تمرینات سخت را تحمل می‌کنند، پایمال شده و آنهایی که در اردو نیستند به یکباره به مسابقات مهم اعزام شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خنده دارترین سکانس سریال پایتخت ! / وقتی ارسطو از زندان بر می‌گردد و دنبال کار ا...