بیش از 37 درصد جمعیت هدف در خراسان رضوی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند


بیش از 37 درصد جمعیت هدف در خراسان رضوی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون حدود 37.5 درصد افراد بالای 18 سال یعنی 15 هزار و 442 نفر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد افزود: همچنین تا کنون از سه میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۷۳ نفر جمعیت مشمول بالای ۱۸ سال، حدود ۹۸ درصد دُز اول و حدود ۸۷ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون از چهار میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۸ نفر جمعیت مشمول بالای ۱۲ سال، به بیش از ۹۷ درصد دُز اول و به حدود ۸۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون از ۷۳۰ هزار و ۷۱۴ نفر جمعیت مشمول گروه سنی پنج تا ۱۱ سال، بیش از ۱۶ درصد در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پهلوان با بیان این که واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد ادامه داد: در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی پنج سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است و تمامی مراکز آماده خدمت هستند.

وی اضافه کرد: تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه، برای حفظ سلامت فرزند خود به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چند که روند بستری بیماران، در حال کاهش است اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود و باید عموم مردم به آن توجه داشته باشند.

پهلوان افزود: تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده‌اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن بزنند.

کاهش ۱۶ درصدی بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری شدگان بیماران در بیمارستانهای خراسان رضوی طی ۹ روز گذشته با بیش از ۱۶ درصد کاهش از ۳۳۴ مورد به ۲۷۹ مورد رسیده است که از این تعداد ۸۸ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان هستند.

پهلوان افزود: ۲۰۶ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد، ۶۵ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان روزانه کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی روز گذشته، ۱۲۷ نفر و تعداد فوتی های کرونایی در این استان یک تن گزارش شده است.

او اضافه کرد: همچنین روزانه ۱۴۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۳۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس