تویوتا سوپرا 2023 با گیربکس دستی و نسخه A91-MT رونمایی شد


تویوتا سوپرا 2023 با گیربکس دستی و نسخه A91-MT رونمایی شد

تویوتا سوپرا 2023 مجهز به گیربکس اتوماتیک دارای نسبت محرکه نهایی 3.15 است.

مدل سال ۲۰۲۳ دارای تغییرات مشهودی است، به طوری که حتی قبل از ورود به کابین، می‌توان با حروف قرمز "Supra" روی سپر عقب متوجه شد که مدل ۶MT است؛ گیربکس دستی که به عنوان یک پیشرفت جدید در این خودرو معرفی می‌شود، به طور خاص برای موتور ۳.۰ لیتری طراحی شده است.

تویوتا آن را به عنوان گیربکس دستی هوشمند (iMT) با نرم افزار سفارشی معرفی کرده است؛ این گیربکس چگونه کار می‌کند؟ با فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ در هنگام تعویض دنده، گشتاور موتور بیشتر بهینه می‌شود.

در حالی که سوپرای مجهز به گیربکس اتوماتیک دارای نسبت محرکه نهایی ۳.۱۵ است، برای نوع دستی جدید به ۳.۴۶ برای شتاب گیری بهتر در دنده کاهش یافته است.

به خاطر داشته باشید که ۶MT صرفاً با موتور شش سیلندر در دسترس است؛ می‌توان سه پدال در تریم‌های ۳.۰ و ۳.۰ Premium داشت که با گیربکس اتوماتیک اختیاری نیز ارائه می‌شوند.

نسخه جدید A۹۱-MT ۲۰۲۳ به طور انحصاری همراه با دفترچه راهنما ارائه می‌شود و تمام ویژگی های Premium از جمله روکش چرمی کنیاک و دستگیره تعویض دنده با پوشش آلکانترا را دارد؛ قرار تنها ۵۰۰ نسخه از این خودرو تولید شود که با رنگ‌های خاکستری CU یا سفید مات رنگ آمیزی شده‌اند.

A۹۱-MT فقط در ایالات متحده برای مدل ۲۰۲۳MY موجود است و با سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی جدید JBL ارائه می‌شود که به صورت استاندارد در تریم Premium نیز ارائه می‌شود. تویوتا سوپرا ۲۰۲۳ را اواخر امسال در نمایندگی‌های فروش خواهد داشت و جزئیات قیمت آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید