افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل و بستری 16 بیمار جدید


افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل و بستری 16 بیمار جدید

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: پس از چند روز روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته شمار بیماران مبتلا به این ویروس روند صعودی طی کرد و آمار بیماران جدید به 16 نفر رسید.

دکتر علی محمدیان اردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: با تداوم روند کنونی، طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۴۸ فرد مبتلا افزایش یافت.

وی افزود: با صفر شدن شمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل برای بیست و پنجمین بار در سال جاری طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۹۹ نفر باقی ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل آمار مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته را ۱۲ نفر و تعداد افراد ترخیص شده را ۱۲ اعلام کرد و گفت: همسان شدن شمار افراد ترخیص شده و افراد بستری، نشان دهنده مهار شیوع کرونا در این استان است.

وی همچنین بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال، مشگین‌شهر، سرعین، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان پارس‌آباد در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۵۹ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۹ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۵ هزار و ۹۲۶ دُز اعلام کرد.

وی همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۸۹ درصد معادل ۸۵۲ هزار و ۳۵۲ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۹۵ هزار و ۱۸۱ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۱ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر محمدیان‌اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج